Ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy


Linie lotnicze bezpłatnie zmieniły rezerwację mojego lotu. Czy nadal mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Tak! Dopóki spełniasz wymagania kwalifikacyjne do odszkodowania, możesz otrzymać wypłatę.


Niektóre z moich lotów zostały odwołane i poinformowano mnie o nowej trasie podróży. Podróż na nowej trasie przebiegła bez problemów. Czy nadal przysługuje mi wypłata za spóźnienie na lot przesiadkowy?

Nie, ubezpieczenie obejmuje wyłącznie opóźnienie lotu przesiadkowego. Ponieważ udało Ci się zdążyć na wszystkie loty i dotrzeć do miejsca docelowego zgodnie z nową trasą podróży, nie kwalifikujesz się do wypłaty. 



Jednakże możesz kwalifikować się do otrzymania odszkodowania z tytułu ubezpieczenia lotu za pierwotne odwołanie, jeśli lot został odwołany mniej niż 28 dni przed wylotem.


Czy mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy, jeśli mój lot został zmieniony z wyprzedzeniem?

Nie. Nasze ubezpieczenie obejmuje tylko zakłócenia w ostatniej chwili, które spowodowały, że nie udało Ci się zdążyć na lot przesiadkowy w dniu podróży.

Jeśli lot został zmieniony lub przełożony z wyprzedzeniem, czas potrzebny na dostosowanie planów był wystarczający.

Jeśli jednak wystąpiło opóźnienie, odwołanie lotu w ostatniej chwili lub zmiana kierunku podróży, istnieją przypadki, w których może to kwalifikować się do innego świadczenia ubezpieczeniowego, takiego jak ubezpieczenie lotu.


W jakich przypadkach nie otrzymam wypłaty odszkodowania z tytułu ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Oto niektóre sytuacje, które nie są objęte ubezpieczeniem:

  • Spóźnienie na lot przesiadkowy był wynikiem Twojej pomyłki, np. w wyniku zaspania lub spóźnienia się na lotnisko.

  • Twoje loty nie były zarezerwowane razem w ramach jednej rezerwacji, np. w przypadku lotów łączonych.

  • Podróż została zarejestrowana mniej niż 48 godzin przed pierwszym lotem.

  • Jeśli wystąpi strajk lub inne zakłócenie, o którym Ty lub my nie wiedzieliśmy podczas rejestrowania podróży, i trwa dłużej niż 7 dni – pokrywamy tylko pierwsze 7 dni.

  • Jeśli lot został przełożony z dużym wyprzedzeniem – pokrywamy tylko zakłócenia w ostatniej chwili, które spowodowały, że spóźniłeś(-łaś) się na lot przesiadkowy w dniu podróży.

  • Lecisz do wykluczonego miejsca docelowego lub z niego, takiego jak region objęty konfliktem lub kraje objęte sankcjami.

  • Lot został zakłócony przez stan zagrożenia zdrowia publicznego, na przykład pandemię lub ogłoszony strajk, który miał miejsce w momencie rezerwacji lub rejestracji lotu.

  • Decydujesz się zakończyć podróż po spóźnieniu się na lot przesiadkowy.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, zapoznaj się z Warunkami Umowy w swoim panelu użytkownika.


Ile czasu zajmuje wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Pieniądze trafią do Ciebie bardzo szybko. Gdy podasz nam dane lotu przesiadkowego, którego dotyczyło spóźnienie, i prześlesz dowód wystąpienia opóźnienia lotu i swoje karty pokładowe, przygotujemy wypłatę odszkodowania. Powinno dotrzeć na Twoje konto bankowe w ciągu kilku godzin.


Co jeśli spóźnię się na lot przesiadkowy i wybiorę inny środek transportu do miejsca docelowego lub polecę do zupełnie innego miejsca? Czy nadal otrzymam wypłatę odszkodowania?

Niestety, nie. Aby kwalifikować się do ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy, musisz spełnić następujące warunki:

  • Podróż lotem zastępczym – Twoja linia lotnicza musi zapewnić Ci nowy lot do miejsca docelowego. Inne środki transportu, takie jak samochody, pociągi, łodzie i autobusy, nie są objęte ubezpieczeniem.

  • Lot do miejsca docelowego w ramach oryginalnej rezerwacji – jeśli wybrany lot zastępczy odbył się do innego miejsca, ubezpieczenie Cię nie obejmuje.


Czym jest spóźnienie na lot przesiadkowy?

Spóźnienie na lot przesiadkowy występuje wtedy, gdy masz co najmniej dwa loty zarezerwowane razem i z powodu problemu związanego z pierwszym z nich – np. opóźnienia, odwołania lub przekierowania – nie udaje Ci się zdążyć na kolejny lot.

Na przykład: Załóżmy, że lecisz z Nowego Jorku do Paryża, z przesiadką w Londynie.

Jeśli lot z Nowego Jorku do Londynu jest opóźniony i spóźnisz się na lot z Londynu do Paryża – jest to spóźnienie na lot przesiadkowy.

Twoje ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy chroni tylko loty, które są częścią jednej rezerwacji, a nie osobnych biletów.


Kto może wykupić ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Każdy, kto jest subskrybentem AirHelp+!

Ubezpieczenie chroni Cię w następujących przypadkach:

  • Masz aktywny pakiet AirHelp+, który obejmuje ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy.

  • Dodasz swoje podróże do aplikacji lub panelu użytkownika co najmniej 48 godzin przed planowaną godziną wylotu.

  • Masz zarezerwowane loty przesiadkowe w ramach jednej podróży. Oznacza to, że ubezpieczeniem objęte są tylko te loty, które widnieją na tym samym potwierdzeniu rezerwacji od linii lotniczej lub biura podróży. Jeśli loty są rezerwowane osobno, np. w przypadku lotów łączonych, ubezpieczenie nie będzie obowiązywać.


Czy są jakieś terminy lub ograniczenia czasowe, o których muszę wiedzieć?

Tak. Oto, co musisz zapamiętać:

  • Dodaj swoją podróż – upewnij się, że dodasz swoje podróże co najmniej 48 godzin przed planowaną godziną wylotu.

  • Złóż wniosek o wypłatę ubezpieczenia – musisz wypełnić formularz wniosku o wypłatę ubezpieczenia w ciągu 28 dni od momentu, gdy spóźnisz się na lot przesiadkowy.

Jeśli przegapisz te terminy, nie będziemy mogli wypłacić odszkodowania.


Jak mogę złożyć wniosek, jeśli spóźnię się na lot przesiadkowy?

To proste! Po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami w swoim panelu użytkownika.

  1. Poinformuj nas od razu – musisz złożyć wniosek w ciągu 28 dni od daty, w której nastąpiło spóźnienie na lot przesiadkowy.

  2. Wypełnij formularz wniosku online. Wskazówka: Wniosek jest w panelu użytkownika w obszarze ubezpieczeń podróży!

  3. Dodaj dokumenty

    • Potwierdzenie rezerwacji lub pierwotny plan podróży.

    • Dowód na lot zastępczy (np. nowa karta pokładowa lub potwierdzenie rezerwacji zastępczej).

    • Paszport lub dowód osobisty.

    • Wszelkie dokumenty od linii lotniczej dotyczące opóźnienia lub rezerwacji, takie jak wiadomości e-mail.

  4. Czekaj na potwierdzenie – poinformujemy Cię o statusie wniosku, jak tylko zostanie on zweryfikowany przez naszego partnera ubezpieczeniowego! Jeśli zostanie zatwierdzony, wypłacimy Ci odszkodowanie.


Od kiedy i do kiedy obowiązuje ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy dla mojej podróży?

Ochrona podróży obowiązuje od początku do końca podróży.

Masz ubezpieczenie od dnia pierwszego lotu – jednak tylko wtedy, gdy poinformujesz nas o swojej podróży z 48-godzinnym wyprzedzeniem.

Kończy się, gdy dotrzesz do ostatniego przystanku w swojej podróży – miejsca docelowego!

Liczba podróży objętych ochroną zależy od wybranego pakietu. Ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy obejmuje tylko podróże odbywające się w czasie trwania subskrypcji AirHelp+.


Jak uzyskać pomoc lub więcej informacji?

To proste! Wyślij nam wiadomość za pośrednictwem czatu lub wiadomości e-mail.


Ile kosztuje ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Koszt jest już wliczony w Twój pakiet AirHelp+! Nie ma osobnej opłaty ani dodatkowych kosztów, gdy składasz wniosek o ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy.


Gdzie znajdę pełne warunki mojej polisy ubezpieczeniowej?

To proste. Wystarczy przejść do swojej aplikacji lub panelu użytkownika i sprawdzić nasze Warunki Umowy, aby zapoznać się ze wszystkimi informacjami na temat ubezpieczenia od spóźnienia na lot przesiadkowy.


Czy ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy obejmuje inne zakłócenia w podróży?

Nie. Obejmuje tylko spóźnienia na lot przesiadkowy. W przypadku innych zakłóceń w podróży, takich jak opóźnienia lotów, odwołania i problemy z bagażem, oferujemy inne opcje ubezpieczenia, takie jak ubezpieczenie lotu i ubezpieczenie bagażu. Sprawdź, jakie usługi obejmuje Twój pakiet AirHelp+!


Jak mogę wykupić ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Subskrybenci AirHelp+ otrzymują ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy w ramach subskrypcji. Obecnie nie jest ono sprzedawane oddzielnie.

Ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy obejmuje wszystkie podróże zarejestrowane w panelu użytkownika przez cały okres subskrypcji.

Liczba podróży objętych ubezpieczeniem od spóźnienia na lot przesiadkowy różni się w zależności od wybranego pakietu.


Czym jest ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Przede wszystkim spokojem ducha w razie spóźnienia na lot przesiadkowy.

Najpierw dodaj swoje loty do konta AirHelp+ (na co najmniej 48 godzin przed odlotem), abyśmy mogli je monitorować. Gdy Twój pierwszy lot ulegnie opóźnieniu bądź zostanie odwołany lub przekierowany i przez to spóźnisz się na lot przesiadkowy, dostaniesz od nas szybką wypłatę w kwocie 200 €, która pomoże Ci poradzić sobie z niespodziewanymi wydatkami.

Wystarczy, że wyślesz nam dane swoich lotów, dowód wystąpienia opóźnienia lotu oraz swoje karty pokładowe, a wypłata wkrótce trafi na Twoje konto.

Uwaga: to ubezpieczenie dotyczy jedynie lotów, które są częścią jednej rezerwacji.


Czy ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy obejmuje wszystkie loty w ramach mojej podróży?

Tak, pod warunkiem że loty stanowią część jednej podróży i zostały dodane w aplikacji lub panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed zaplanowaną godziną wylotu.

Obowiązuje jednak ograniczenie do jednej wypłaty 200 € na podróż, więc nawet jeśli spóźnisz się na więcej lotów przesiadkowych w ramach tej samej podróży, będziesz mieć prawo tylko do jednej wypłaty.


W jakich przypadkach otrzymam wypłatę odszkodowania, gdy mam ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Jeśli Twoja podróż jest objęta ubezpieczeniem od spóźnienia na lot przesiadkowy, otrzymasz jednorazową wypłatę 200 € odszkodowania gdy:

  • spóźnisz się na lot przesiadkowy w wyniku opóźnienia, odwołania lub przekierowania pierwotnego lotu;

  • oba loty będą objęte tą samą rezerwacją;

  • dotrzesz do końcowego celu podróży później niż zaplanowano.