Doskonała

225 006

recenzji w serwisie

Trustpilot

Zgubiony, opóźniony i zniszczony bagaż Lufthansa - jak otrzymać odszkodowanie?

Sprawdź odszkodowanie
Opóźniony bagaż z lotu Lufthansa

Uzyskaj odszkodowanie za zakłócenia lotu

  • Nawet do 600 € na osobę

  • Za opóźnioneodwołane loty oraz w wielu innych przypadkach

  • Sprawdź swój lot – to zajmie tylko 2 minuty

AirHelpLinie-lotnicze
LH

Odbiór bagażu to zazwyczaj ostatni etap podróży lotniczej, ale oczekiwanie przy taśmie bagażowej może przynieść niemiłą niespodziankę. Jeśli Twój bagaż został zagubiony, opóźniony lub uszkodzony na locie Lufthansa, na mocy prawa międzynarodowego może przysługiwać Ci odszkodowanie. AirHelp jest po to, aby pomóc Ci zrozumieć Twoje prawa i przeprowadzić Cię przez proces ubiegania się o odszkodowanie lub zwrot kosztów.

Sprawdź, czy masz prawo do odszkodowania!

W SKRÓCIE

Poznaj swoje prawa do odszkodowania za bagaż od Lufthansa

Jeśli Twój bagaż zostanie zagubiony, opóźniony lub uszkodzony, Konwencja Montrealska przyznaje Ci prawo do odszkodowania w wysokości do 1 519 SDR, co odpowiada kwocie około 1900 €.

Niezwłocznie złóż Raport Niezgodności Bagażowej (PIR) w biurze bagażu zaginionego na lotnisku (lub w punkcie obsługi Lufthansa jeśli jest dostępny).

Reklamację do Lufthansa należy złożyć w ciągu 21 dni w przypadku opóźnionego lub zagubionego bagażu, oraz w ciągu 7 dni w przypadku bagażu uszkodzonego.

AirHelp może pomóc Ci uzyskać od linii lotniczej do 1900 € za zagubiony, opóźniony lub uszkodzony bagaż.


Opóźniony bagaż w Lufthansa: Twoje prawa

Jeśli Twój bagaż został uszkodzony, zagubiony lub opóźniony przez Lufthansa, Twoje prawa jako pasażera są chronione na mocy Konwencji Montrealskiej. Traktat ten określa odpowiedzialność linii lotniczych w przypadku problemów z bagażem, w tym zasady dotyczące odszkodowania i zwrotu poniesionych wydatków, które mogą sięgać do 1 519 SDR (Specjalnych Praw Ciągnienia), co odpowiada kwocie około 1900 €.

Zwrot poniesionych wydatków obejmuje zakup niezbędnych artykułów, takich jak przybory toaletowe, bielizna, leki i niezbędna odzież, w czasie gdy Twój bagaż jest opóźniony. Z kolei odszkodowanie może pokryć koszty naprawy uszkodzonego bagażu lub stanowić zwrot wartości utraconego bagażu i jego zawartości.

Natychmiastowe kroki do podjęcia w przypadku problemu z bagażem w Lufthansa

W przypadku opóźnionego, zagubionego lub uszkodzonego bagażu, należy podjąć określone kroki, aby dochodzić swoich praw i ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczej:

Uzyskaj odszkodowanie z AirHelp

Podaj szczegóły swojego lotu

krok 1

Podaj szczegóły swojego lotu

Sprawdzamy prawo do odszkodowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zajmiemy się wszystkim

krok 2

Zajmiemy się wszystkim

Bez zbędnych formalności i godzin spędzonych na infolinii!

Otrzymujesz pieniądze

krok 3

Otrzymujesz pieniądze

Nasza prowizja jest potrącana z Twojej wygranej.

Otrzymaj odszkodowanie!

Jaka jest różnica między zgłoszeniem problemu a złożeniem reklamacji?

Zgłoszenie problemu to pierwszy, niezbędny krok, który należy podjąć. Polega ono na poinformowaniu o problemie z bagażem i wypełnieniu Raportu Niezgodności Bagażowej (PIR). Należy to zrobić bezpośrednio na lotnisku, zaraz po zauważeniu problemu z bagażem.

Złożenie reklamacji (wniosku) to proces ubiegania się o odszkodowanie lub zwrot kosztów za straty poniesione z powodu problemu z bagażem. Jest to zatem kolejny krok, który wymaga wcześniejszego zgłoszenia problemu i posiadania wypełnionego raportu PIR.

Aby ubiegać się o odszkodowanie i zwrot kosztów za bagaż od Lufthansa oba te kroki są obowiązkowe i dla obu obowiązują ścisłe terminy.


Terminy składania wniosków o odszkodowanie za bagaż

Aby uzyskać od linii lotniczej zwrot kosztów lub odszkodowanie na mocy Konwencji Montrealskiej, należy przestrzegać obowiązujących terminów:

  • Raport (PIR) musi zostać wypełniony natychmiast na lotnisku.

  • Wnioski o odszkodowanie muszą być złożone w ciągu 7 dni w przypadku uszkodzonego bagażu lub w ciągu 21 dni w przypadku opóźnionego bagażu.

Poniższa tabela wyjaśni wszelkie pozostałe wątpliwości:

Problem Raport PIR na lotniskuWniosek do linii lotniczej
Opóźniony bagaż Natychmiast po przylocieW ciągu 21 dni od otrzymania bagażu
Zgubiony bagaż Natychmiast po przylocieW ciągu 2 lat (gdy bagaż zostanie uznany za zaginiony po 21 dniach)
Zniszczony bagaż Natychmiast po przylocieW ciągu 7 dni od otrzymania bagażu

Opóźniony bagaż w Lufthansa: odszkodowanie

Co zrobić, jeśli Twój bagaż jest opóźniony przez Lufthansa?

  • Jeśli Twój bagaż nie dotarł wraz z Twoim lotem Lufthansa, natychmiast zgłoś opóźnienie w strefie odbioru bagażu i wypełnij formularz PIR.

  • Zgodnie z Konwencją Montrealską, przysługuje Ci zwrot kosztów poniesionych z powodu opóźnienia w dostarczeniu bagażu, dlatego możesz zakupić niezbędne rzeczy na swoje najpilniejsze potrzeby: bieliznę i podstawowe ubrania, przybory toaletowe oraz inne niezbędne artykuły.

  • Zachowaj każdy paragon i zrób zdjęcie każdemu z nich, aby zawsze mieć kopię zapasową. Dzięki temu będziesz mógł/mogła przesłać do Lufthansa dowody wszystkich wydatków podczas składania wniosku o zwrot kosztów za opóźniony bagaż.

Jak złożyć wniosek o zwrot kosztów za opóźniony bagaż w Lufthansa

Wniosek o zwrot kosztów za opóźniony bagaż możesz złożyć bezpośrednio na stronie internetowej linii lotniczej. Upewnij się, że masz:

  • Numer referencyjny z raportu PIR.

  • Kartę pokładową i szczegóły lotu.

  • Paragony za poniesione wydatki.

Chociaż masz 21 dni na złożenie wniosku (licząc od daty zwrotu bagażu), zaleca się, aby wysłać go jak najszybciej. Jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możesz zlecić AirHelp zajęcie się Twoim wnioskiem, aby zmaksymalizować szanse na uzyskanie zwrotu kosztów.

Jak wysokie odszkodowanie możesz otrzymać?

Zgodnie z Konwencją Montrealską, odpowiedzialność linii lotniczej jest ograniczona do 1 519 SDR na pasażera, co odpowiada kwocie około 1900 €. Zazwyczaj zwrotowi podlegają jedynie uzasadnione wydatki poniesione w wyniku opóźnienia, takie jak:

  • Niezbędna odzież i bielizna

  • Podstawowe przybory toaletowe i artykuły higieny osobistej

  • Niezbędne leki

  • Ładowarki do telefonu lub inne pilne potrzeby

  • Koszty pralni w przypadku przedłużających się opóźnień

Wydatki za zakupy luksusowe prawdopodobnie nie zostaną zwrócone, ale na przykład strój biznesowy, jeśli był wymagany do celów służbowych, może zostać uznany za niezbędny wydatek wynikający z opóźnienia.


Odszkodowanie i zwrot kosztów za zagubiony bagaż w Lufthansa

Co zrobić, jeśli Lufthansa zgubił Twój bagaż?

Jeśli opóźniony bagaż nie zostanie odnaleziony w ciągu 21 dni, jest on automatycznie uznawany za zaginiony. Niezależnie od tego, czy upłynęło 21 dni, czy też Lufthansa uzna bagaż za zaginiony przed tym terminem, przysługuje Ci prawo do ubiegania się o odszkodowanie. W szczególności masz prawo do:

  • Odszkodowania za wartość bagażu i jego zawartości.

  • Zwrotu kosztów poniesionych z powodu opóźnienia bagażu, czyli poniesionych zanim został on oficjalnie uznany za zaginiony.

Jak ubiegać się o zwrot kosztów za zagubiony bagaż w Lufthansa?

Proces ubiegania się o odszkodowanie za zagubiony bagaż jest podobny do tego, który omówiliśmy już w przypadku opóźnienia. Jednak w tym przypadku, aby ubiegać się o odszkodowanie, będziesz musiał/a również dostarczyć spis zawartości swojej walizki.

Upewnij się, że masz przygotowane następujące dokumenty:

  • Numer referencyjny z raportu PIR.

  • Kartę pokładową i szczegóły lotu.

  • Szczegółowy spis zaginionych przedmiotów wraz z ich szacunkową wartością.

  • Paragony za wydatki poniesione z powodu niedostarczenia bagażu.

Jak wysokie odszkodowanie możesz otrzymać?

Również w przypadku zagubionego bagażu maksymalna kwota przewidziana w Konwencji Montrealskiej wynosi 1 519 SDR, co odpowiada około 1900 €. W odróżnieniu od sytuacji, w których bagaż był jedynie opóźniony, w tym przypadku masz prawo ubiegać się od Lufthansa nie tylko o zwrot kosztów poniesionych z powodu niedostarczenia bagażu, ale także o odszkodowanie za wartość samego bagażu i jego zawartości.

Jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możesz zlecić AirHelp zajęcie się Twoim wnioskiem, aby uzyskać należny Ci zwrot kosztów i odszkodowanie.


Zgłoś uszkodzenie natychmiast po odebraniu bagażu.

Oto co należy zrobić, jeśli Twój bagaż dotarł uszkodzony:

  • Zgłoś uszkodzenie natychmiast po odebraniu bagażu.

  • Wypełnij formularz zgłoszenia szkody lub (PIR).

  • Udokumentuj szkodę – zrób zdjęcia uszkodzonego bagażu i jego zawartości.

  • Przedstaw bagaż do inspekcji. Lufthansa może negocjować z Tobą rozwiązanie, takie jak naprawa uszkodzeń, wymiana przedmiotów lub inne formy odszkodowania.

  • Złóż reklamację.

W przypadku uszkodzonego bagażu wniosek o odszkodowanie należy złożyć w ciągu 7 dni. Maksymalne odszkodowanie przewidziane przez Konwencję Montrealską wynosi 1 519 SDR, czyli około 1900 €.

Śledzenie zaginionego bagażu

Po wypełnieniu Raportu (PIR) otrzymasz numer referencyjny. Będzie on przydatny nie tylko przy składaniu wniosków o odszkodowanie, ale również do śledzenia Twojego zaginionego bagażu. Aby sprawdzić status swojego bagażu na stronie internetowej linii lotniczej, należy podać numer referencyjny powiązany z raportem PIR.


Jak AirHelp może pomóc w przypadku problemów z bagażem w Lufthansa?

Możesz ubiegać się o odszkodowanie bezpośrednio w linii lotniczej lub za pośrednictwem wyspecjalizowanej firmy, takiej jak AirHelp. Do tej pory wywalczyliśmy odszkodowanie dla 3 milionów pasażerów na całym świecie, szczególnie w sprawach dotyczących opóźnionych i odwołanych lotów oraz overbookingu. Jednakże, jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możemy Ci również pomóc w przypadkach problemów z bagażem.

Zajmujemy się całą komunikacją z linią lotniczą, ponaglamy w przypadku braku odpowiedzi i walczymy o maksymalne odszkodowanie, gdy linie lotnicze oferują zaniżone kwoty. Dzięki temu możesz spokojnie kontynuować podróż, podczas gdy my zajmujemy się uciążliwym procesem reklamacji Twojego bagażu.


FAQ: Odszkodowanie za bagaż w Lufthansa

  • Odszkodowanie za lot Lufthansa


  • Odszkodowanie za overbooking Lufthansa



Ostatnie loty opóźnione i odwołane

Data:

Numer lotu

Linia

Trasa

Stan

28.10.2025

19:30

LH1956

Lufthansa

Munich (MUC)

Berlin (BER)

Odwołany lotSprawdź odszkodowanie

28.10.2025

19:20

LH2373

Lufthansa

Zurich (ZRH)

Munich (MUC)

Odwołany lotSprawdź odszkodowanie

28.10.2025

19:05

LH2151

Lufthansa

Stuttgart (STR)

Munich (MUC)

Odwołany lotSprawdź odszkodowanie

28.10.2025

19:05

SN275

Brussels Airlines

Banjul (BJL)

Conakry (CKY)

Odwołany lotSprawdź odszkodowanie

28.10.2025

19:05

SN399

Brussels Airlines

Abidjan (ABJ)

Ouagadougou (OUA)

Odwołany lotSprawdź odszkodowanie
Nie ma Twojego lotu? Skorzystaj z możliwości sprawdzenia pełnej wysokości odszkodowania, a my przyjrzymy się sprawie. Sprawdź swój lot
  • LH1956

    Lufthansa

    Odwołany lot

    Munich

    Berlin

    MUC

    BER

    28.10.2025

    19:30

    Sprawdź odszkodowanie
  • LH2373

    Lufthansa

    Odwołany lot

    Zurich

    Munich

    ZRH

    MUC

    28.10.2025

    19:20

    Sprawdź odszkodowanie
  • LH2151

    Lufthansa

    Odwołany lot

    Stuttgart

    Munich

    STR

    MUC

    28.10.2025

    19:05

    Sprawdź odszkodowanie
  • SN275

    Brussels Airlines

    Odwołany lot

    Banjul

    Conakry

    BJL

    CKY

    28.10.2025

    19:05

    Sprawdź odszkodowanie
  • SN399

    Brussels Airlines

    Odwołany lot

    Abidjan

    Ouagadougou

    ABJ

    OUA

    28.10.2025

    19:05

    Sprawdź odszkodowanie
Nie ma Twojego lotu? Skorzystaj z możliwości sprawdzenia pełnej wysokości odszkodowania, a my przyjrzymy się sprawie. Sprawdź swój lot

Więcej linii lotniczych, od których możemy pomóc Ci uzyskać odszkodowanie:

Wizz Air