Doskonała

226 578

recenzji w serwisie

Trustpilot

ANAC 400: Wyjaśnienie praw pasażerów lotniczych i odszkodowań w Brazylii

Sprawdź odszkodowanie
ANAC 400: Wyjaśnienie praw pasażerów lotniczych i odszkodowań w Brazylii

PRAWA PASAŻERÓW LOTNICZYCH W BRAZYLII:

  • Możesz uzyskać odszkodowanie w wysokości do 1550 €.

  • Przepisy prawne dotyczą opóźnień, odwołańprzepełnienia lotu.

  • Wszystkie loty brazylijskie są chronione.

Opóźniony lub odwołany lot może kosztować Cię dużo pieniędzy i czasu, zwłaszcza jeśli musisz zarezerwować hotel na noc lub spóźnisz się na ważne spotkanie biznesowe. A jeśli linia lotnicza zgubi Twój bagaż, to dodatkowo zwiększy to koszty.

Jednakże, jeśli lecisz do lub z Brazylii, możesz otrzymać odszkodowanie na podstawie uchwały brazylijskiej Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego nr 400 (regulacje ANAC 400) oraz brazylijskiego Kodeksu praw konsumenta. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc.

W SKRÓCIE

Poznaj swoje prawa jako pasażer w Brazylii

Linie lotnicze muszą wypłacić pasażerom odszkodowanie za straty materialne, takie jak koszty wyżywienia i zakwaterowania w hotelu, jeśli lot jest opóźniony lub odwołany.

Pasażerowie mogą również złożyć wniosek o odszkodowanie za straty moralne: są to pieniądze mające zrekompensować stracony czas, utracone możliwości i/lub złe traktowanie przez linie lotnicze.

Kwoty odszkodowań nie są określone przepisami prawa, ale z naszego doświadczenia wynika, że można otrzymać łącznie do 1550 € na osobę.

Złóż wniosek, jeśli Twój lot był opóźniony o ponad 2 godziny, lub został odwołany mniej niż 72 godziny przed planowanym odlotem.

Linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowanie tylko wtedy, gdy są odpowiedzialne za opóźnienie, np. w przypadku braku personelu lub problemu technicznego.

W przypadku odwołania lotu linie lotnicze muszą zaoferować Ci alternatywny lot lub pełny zwrot kosztów.

Opóźnienie przekraczające 4 godziny, zmiana czasu lotu o ponad 30 minut (lot krajowy) lub 1 godzinę (lot międzynarodowy) również uprawnia Cię do pełnego zwrotu kosztów lub lotu alternatywnego – jeśli nie chcesz już korzystać z pierwotnego lotu.

W przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu uzyskanie należnego odszkodowania może być skomplikowane. AirHelp sprawdzi, w jakim stopniu regulacje ANAC 400 i brazylijski Kodeks praw konsumenta mają zastosowanie w Twojej sytuacji, i złoży wniosek, wykorzystując najsilniejsze dostępne argumenty.

Łatwe składanie wniosku o odszkodowanie w Brazylii:

Złóż wniosek w 2 minuty

krok 1

Złóż wniosek w 2 minuty

AirHelp jest szybki, bezpieczny i prosty.

Kompleksowa obsługa

krok 2

Kompleksowa obsługa

Bez długich formalności, bez telefonów, bez stresu.

Dostajesz odszkodowanie!

krok 3

Dostajesz odszkodowanie!

Nasza opłata stanowi część Twojej wygranej. Nie możesz przegrać.

Sprawdź odszkodowanie

Ubieganie się o odszkodowanie za pośrednictwem AirHelp jest proste. Wystarczy, że w ciągu 2 minut złożysz swój wniosek za pomocą naszego prostego formularza online. Zajmiemy się wszystkim innym, w tym złożeniem Twojego wniosku do linii lotniczych i załatwieniem formalności. Wystarczy tylko poczekać na odszkodowanie.

Nie wygrywasz, nie płacisz!

Jeśli nie otrzymasz odszkodowania, nie musisz nam nic płacić. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź, wysokość opłaty, którą pobieramy w przypadku wygranej.

Loty objęte brazylijskimi przepisami dotyczącymi praw pasażerów lotniczych

Brazylijskie przepisy dotyczące pasażerów lotniczych mają zastosowanie do:

  • lotów krajowych na terenie Brazylii,

  • lotów międzynarodowych rozpoczynających się na lotnisku w Brazylii,

  • lotów międzynarodowych kończących się na lotnisku w Brazylii,

  • lotów łączonych z przesiadką na lotnisku w Brazylii.


Odszkodowanie za lot zgodnie z prawem brazylijskim

Ile wynosi odszkodowanie?

Zgodnie z brazylijskim prawem pasażerowie mogą otrzymać odszkodowanie w wysokości do 1550 € za opóźnienia, odwołania i inne zakłócenia.

Wysokość odszkodowania nie jest stała, ale zależy od indywidualnych okoliczności. Możesz otrzymać mniej – lub nawet więcej.

AirHelp może pomóc Ci w uzyskaniu odszkodowania w następujących sytuacjach:

Rodzaj zakłóceniaKryteria kwalifikacyjne
Opóźnione lotyW przypadku opóźnień powyżej 2 godzin.
Spóźnienia na lot przesiadkowyJeśli spowodują opóźnienie w przyjeździe o ponad 2 godziny
Odwołane lotyZwłaszcza jeśli poinformowano Cię o tym mniej niż 72 godziny przed odlotem.
Zmiany godziny lotuJeśli poinformowano Cię o tym mniej niż 72 godziny przed odlotem
Odmowa przyjęcia na pokładZ powodu przepełnienia lotu

Jak oblicza się odszkodowanie w Brazylii

Opóźniony, odwołany lub w inny sposób zakłócony lot?

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

Czego nie obejmuje ubezpieczenie? Okoliczności nadzwyczajne

Prawo istnieje po to, aby zapewnić sprawiedliwe traktowanie linii lotniczych. W przypadku gdy za opóźnienie odpowiedzialne są linie lotnicze – na przykład z powodu braków kadrowych lub awarii technicznej – oczywiste jest, że to one muszą ponieść odpowiedzialność wobec wszystkich pasażerów, których dotyczy ta sytuacja.

Jednakże, gdy opóźnienie jest spowodowane okolicznościami niezależnymi od linii lotniczych, takimi jak strajk kontrolerów ruchu lotniczego lub ekstremalne warunki pogodowe, linie lotnicze nie są już uważane za odpowiedzialne. Tego rodzaju zdarzenia nazywane są nadzwyczajnymi okolicznościami.

Jeśli Twój lot jest opóźniony lub podlega odwołaniu z powodu nadzwyczajnych okoliczności, nadal przysługuje Ci prawo do opieki. Jednakże linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłacania odszkodowań za zdarzenia, na które nie mają wpływu.

Jedynym ważnym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, w której linia lotnicza zaniedba swój obowiązek opieki nad Tobą. Jeśli linie lotnicze miały wystarczająco dużo czasu, aby przygotować się na zakłócenie, ale tego nie zrobiły, możesz złożyć wniosek o odszkodowanie.


Jak składać wnioski w ramach brazylijskich praw pasażerów lotniczych

Jeśli uważasz, że zgodnie z brazylijskim prawem przysługuje Ci odszkodowanie, jedną z możliwości jest złożenie wniosku bezpośrednio do linii lotniczej. Jednak składanie wniosku o odszkodowanie za lot brazylijskimi liniami lotniczymi może być stresujące.

Właśnie tu z pomocą przychodzi AirHelp, ponieważ możemy złożyć Twój wniosek i oszczędzić Ci kłopotów. Wystarczy podać kilka szczegółów dotyczących lotu i opisać, co się stało.

Sprawdzimy szczegóły Twojego lotu i przygotujemy wniosek o odszkodowanie. Zajmiemy się wszystkimi negocjacjami z linią lotniczą w Twoim imieniu.

Skorzystanie z pomocy AirHelp

  • Ułatwiamy Ci uzyskanie odszkodowania. Nasze łatwe w obsłudze narzędzie online szybko poinformuje Cię, czy przysługuje Ci prawo do złożenia wniosku.

  • Zajmiemy się wszystkim za Ciebie i będziemy na bieżąco informować Cię o postępach.

  • Pobieramy opłatę tylko wtedy, gdy uda nam się uzyskać dla Ciebie odszkodowanie.

  • Wywalczyliśmy już odszkodowania dla 3 milionów pasażerów linii lotniczych.

Na własną rękę

  • Mnóstwo mylącego żargonu prawnego. Przepisy dotyczące praw pasażerów lotniczych są złożone.

  • Długi i skomplikowany proces dostarczania dokumentów i wykonywania rozmów telefonicznych.

  • Podjęcie działań prawnych jest kosztowne i niezależnie od wyniku sprawy musisz pokryć koszty adwokackie.

  • Mniejsze szanse na sukces. Linie lotnicze mogą Cię zignorować lub niesłusznie odrzucić Twój wniosek.

Wyślij wniosek w kilka minut

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku

Poinformujemy Cię dokładnie, jakie dokumenty są potrzebne w zależności od linii lotniczej, której dotyczy wniosek, i sprawimy, że proces ten będzie przebiegał tak szybko i prosto, jak to tylko możliwe. Zazwyczaj potrzebujemy jakiegoś dokumentu tożsamości, aby potwierdzić, że to Ty jesteś na liście pasażerów lotu, a także potwierdzenia rezerwacjikarty pokładowej (w wersji mobilnej lub papierowej).

Jeśli już ich nie masz, nie martw się. Możemy zaproponować inne sposoby uzyskania potrzebnych informacji.

Jeśli ubiegasz się o zwrot dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zakłóconego lotu, takich jak koszty zakwaterowania, wyżywienia lub odszkodowanie za nieudane wydarzenie, możesz również potrzebować rachunków, faktur lub wyciągów bankowych potwierdzających poniesione koszty.

Lista kontrolna dotycząca składania wniosku

  • Zachowaj karty pokładowe i dokumenty podróżne

  • Zbierz dowody (np. zdjęcia tablic odlotów lub e-maile od linii lotniczych)

  • Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie, korzystając z naszego bezpłatnego narzędzia do weryfikacji lotu

  • Złóż wniosek za pośrednictwem AirHelp

  • To tyle – my zajmiemy się całą resztą

Otrzymaj odszkodowanie bez zbędnych komplikacji

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

O AirHelp

Jesteśmy zespołem ponad 400 ekspertów, którzy z zaangażowaniem walczą o prawa pasażerów lotniczych i uzyskanie należnych im pieniędzy, gdy linie lotnicze popełniają błędy! Nie pobieramy żadnych opłat z góry, więc płacisz nam tylko wtedy, gdy wygramy dla Ciebie pieniądze. Oto kilka informacji na temat naszych opłat.

Jesteśmy światowym liderem w branży odszkodowań lotniczych

253+ mln

lotów sprawdzonych w zeszłym roku

12+ mln

osób objęło swoje loty ochroną AirHelp+

3+ mln

pasażerów otrzymało odszkodowanie

60+

partnerstw z najbardziej znanymi markami usług turystycznych


Jakie inne zabezpieczenia oferuje prawo brazylijskie?

Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz


Najczęściej zadawane pytania dotyczące praw pasażerów linii lotniczych w Brazylii

Uwaga:

Chociaż dokładamy wszelkich starań, aby dokładnie i w prosty sposób wyjaśnić Ci prawa pasażerów lotniczych, nie możemy zagwarantować, że nasze informacje są w 100% dokładne i aktualne. Nie jesteśmy również kancelarią prawną, a nasze wyjaśnienia nie powinny być traktowane jako porady prawne.

Więcej praw pasażera do odkrycia:

Prawa pasażerów lotniczych