ANAC 400: Wyjaśnienie praw pasażerów lotniczych i odszkodowań w Brazylii

PRAWA PASAŻERÓW LOTNICZYCH W BRAZYLII:
Możesz uzyskać odszkodowanie w wysokości do 1550 €.
Przepisy prawne dotyczą opóźnień, odwołań i przepełnienia lotu.
Wszystkie loty brazylijskie są chronione.
Opóźniony lub odwołany lot może kosztować Cię dużo pieniędzy i czasu, zwłaszcza jeśli musisz zarezerwować hotel na noc lub spóźnisz się na ważne spotkanie biznesowe. A jeśli linia lotnicza zgubi Twój bagaż, to dodatkowo zwiększy to koszty.
Jednakże, jeśli lecisz do lub z Brazylii, możesz otrzymać odszkodowanie na podstawie uchwały brazylijskiej Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego nr 400 (regulacje ANAC 400) oraz brazylijskiego Kodeksu praw konsumenta. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc.
W SKRÓCIE
Poznaj swoje prawa jako pasażer w Brazylii
Linie lotnicze muszą wypłacić pasażerom odszkodowanie za straty materialne, takie jak koszty wyżywienia i zakwaterowania w hotelu, jeśli lot jest opóźniony lub odwołany.
Pasażerowie mogą również złożyć wniosek o odszkodowanie za straty moralne: są to pieniądze mające zrekompensować stracony czas, utracone możliwości i/lub złe traktowanie przez linie lotnicze.
Kwoty odszkodowań nie są określone przepisami prawa, ale z naszego doświadczenia wynika, że można otrzymać łącznie do 1550 € na osobę.
Złóż wniosek, jeśli Twój lot był opóźniony o ponad 2 godziny, lub został odwołany mniej niż 72 godziny przed planowanym odlotem.
Linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowanie tylko wtedy, gdy są odpowiedzialne za opóźnienie, np. w przypadku braku personelu lub problemu technicznego.
W przypadku odwołania lotu linie lotnicze muszą zaoferować Ci alternatywny lot lub pełny zwrot kosztów.
Opóźnienie przekraczające 4 godziny, zmiana czasu lotu o ponad 30 minut (lot krajowy) lub 1 godzinę (lot międzynarodowy) również uprawnia Cię do pełnego zwrotu kosztów lub lotu alternatywnego – jeśli nie chcesz już korzystać z pierwotnego lotu.
W przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu uzyskanie należnego odszkodowania może być skomplikowane. AirHelp sprawdzi, w jakim stopniu regulacje ANAC 400 i brazylijski Kodeks praw konsumenta mają zastosowanie w Twojej sytuacji, i złoży wniosek, wykorzystując najsilniejsze dostępne argumenty.
krok 1
Złóż wniosek w 2 minuty
AirHelp jest szybki, bezpieczny i prosty.
krok 2
Kompleksowa obsługa
Bez długich formalności, bez telefonów, bez stresu.
Ubieganie się o odszkodowanie za pośrednictwem AirHelp jest proste. Wystarczy, że w ciągu 2 minut złożysz swój wniosek za pomocą naszego prostego formularza online. Zajmiemy się wszystkim innym, w tym złożeniem Twojego wniosku do linii lotniczych i załatwieniem formalności. Wystarczy tylko poczekać na odszkodowanie.
Nie wygrywasz, nie płacisz!
Jeśli nie otrzymasz odszkodowania, nie musisz nam nic płacić. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź, wysokość opłaty, którą pobieramy w przypadku wygranej.
Brazylijskie przepisy dotyczące pasażerów lotniczych mają zastosowanie do:
lotów krajowych na terenie Brazylii,
lotów międzynarodowych rozpoczynających się na lotnisku w Brazylii,
lotów międzynarodowych kończących się na lotnisku w Brazylii,
lotów łączonych z przesiadką na lotnisku w Brazylii.
Odszkodowanie za lot zgodnie z prawem brazylijskim
Zgodnie z brazylijskim prawem pasażerowie mogą otrzymać odszkodowanie w wysokości do 1550 € za opóźnienia, odwołania i inne zakłócenia.
Wysokość odszkodowania nie jest stała, ale zależy od indywidualnych okoliczności. Możesz otrzymać mniej – lub nawet więcej.
AirHelp może pomóc Ci w uzyskaniu odszkodowania w następujących sytuacjach:
| Rodzaj zakłócenia | Kryteria kwalifikacyjne |
|---|---|
| Opóźnione loty | W przypadku opóźnień powyżej 2 godzin. |
| Spóźnienia na lot przesiadkowy | Jeśli spowodują opóźnienie w przyjeździe o ponad 2 godziny |
| Odwołane loty | Zwłaszcza jeśli poinformowano Cię o tym mniej niż 72 godziny przed odlotem. |
| Zmiany godziny lotu | Jeśli poinformowano Cię o tym mniej niż 72 godziny przed odlotem |
| Odmowa przyjęcia na pokład | Z powodu przepełnienia lotu |
Prawo istnieje po to, aby zapewnić sprawiedliwe traktowanie linii lotniczych. W przypadku gdy za opóźnienie odpowiedzialne są linie lotnicze – na przykład z powodu braków kadrowych lub awarii technicznej – oczywiste jest, że to one muszą ponieść odpowiedzialność wobec wszystkich pasażerów, których dotyczy ta sytuacja.
Jednakże, gdy opóźnienie jest spowodowane okolicznościami niezależnymi od linii lotniczych, takimi jak strajk kontrolerów ruchu lotniczego lub ekstremalne warunki pogodowe, linie lotnicze nie są już uważane za odpowiedzialne. Tego rodzaju zdarzenia nazywane są nadzwyczajnymi okolicznościami.
Jeśli Twój lot jest opóźniony lub podlega odwołaniu z powodu nadzwyczajnych okoliczności, nadal przysługuje Ci prawo do opieki. Jednakże linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłacania odszkodowań za zdarzenia, na które nie mają wpływu.
Jedynym ważnym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, w której linia lotnicza zaniedba swój obowiązek opieki nad Tobą. Jeśli linie lotnicze miały wystarczająco dużo czasu, aby przygotować się na zakłócenie, ale tego nie zrobiły, możesz złożyć wniosek o odszkodowanie.
Jak składać wnioski w ramach brazylijskich praw pasażerów lotniczych
Jeśli uważasz, że zgodnie z brazylijskim prawem przysługuje Ci odszkodowanie, jedną z możliwości jest złożenie wniosku bezpośrednio do linii lotniczej. Jednak składanie wniosku o odszkodowanie za lot brazylijskimi liniami lotniczymi może być stresujące.
Właśnie tu z pomocą przychodzi AirHelp, ponieważ możemy złożyć Twój wniosek i oszczędzić Ci kłopotów. Wystarczy podać kilka szczegółów dotyczących lotu i opisać, co się stało.
Sprawdzimy szczegóły Twojego lotu i przygotujemy wniosek o odszkodowanie. Zajmiemy się wszystkimi negocjacjami z linią lotniczą w Twoim imieniu.
Skorzystanie z pomocy AirHelp
Ułatwiamy Ci uzyskanie odszkodowania. Nasze łatwe w obsłudze narzędzie online szybko poinformuje Cię, czy przysługuje Ci prawo do złożenia wniosku.
Zajmiemy się wszystkim za Ciebie i będziemy na bieżąco informować Cię o postępach.
Pobieramy opłatę tylko wtedy, gdy uda nam się uzyskać dla Ciebie odszkodowanie.
Wywalczyliśmy już odszkodowania dla 3 milionów pasażerów linii lotniczych.
Na własną rękę
Mnóstwo mylącego żargonu prawnego. Przepisy dotyczące praw pasażerów lotniczych są złożone.
Długi i skomplikowany proces dostarczania dokumentów i wykonywania rozmów telefonicznych.
Podjęcie działań prawnych jest kosztowne i niezależnie od wyniku sprawy musisz pokryć koszty adwokackie.
Mniejsze szanse na sukces. Linie lotnicze mogą Cię zignorować lub niesłusznie odrzucić Twój wniosek.
Poinformujemy Cię dokładnie, jakie dokumenty są potrzebne w zależności od linii lotniczej, której dotyczy wniosek, i sprawimy, że proces ten będzie przebiegał tak szybko i prosto, jak to tylko możliwe. Zazwyczaj potrzebujemy jakiegoś dokumentu tożsamości, aby potwierdzić, że to Ty jesteś na liście pasażerów lotu, a także potwierdzenia rezerwacji i karty pokładowej (w wersji mobilnej lub papierowej).
Jeśli już ich nie masz, nie martw się. Możemy zaproponować inne sposoby uzyskania potrzebnych informacji.
Jeśli ubiegasz się o zwrot dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zakłóconego lotu, takich jak koszty zakwaterowania, wyżywienia lub odszkodowanie za nieudane wydarzenie, możesz również potrzebować rachunków, faktur lub wyciągów bankowych potwierdzających poniesione koszty.
Lista kontrolna dotycząca składania wniosku
Zachowaj karty pokładowe i dokumenty podróżne
Zbierz dowody (np. zdjęcia tablic odlotów lub e-maile od linii lotniczych)
Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie, korzystając z naszego bezpłatnego narzędzia do weryfikacji lotu
Złóż wniosek za pośrednictwem AirHelp
To tyle – my zajmiemy się całą resztą
Jesteśmy zespołem ponad 400 ekspertów, którzy z zaangażowaniem walczą o prawa pasażerów lotniczych i uzyskanie należnych im pieniędzy, gdy linie lotnicze popełniają błędy! Nie pobieramy żadnych opłat z góry, więc płacisz nam tylko wtedy, gdy wygramy dla Ciebie pieniądze. Oto kilka informacji na temat naszych opłat.
Jesteśmy światowym liderem w branży odszkodowań lotniczych
253+ mln
lotów sprawdzonych w zeszłym roku
12+ mln
osób objęło swoje loty ochroną AirHelp+
3+ mln
pasażerów otrzymało odszkodowanie
60+
partnerstw z najbardziej znanymi markami usług turystycznych
Jakie inne zabezpieczenia oferuje prawo brazylijskie?
Najczęściej zadawane pytania dotyczące praw pasażerów linii lotniczych w Brazylii
Uwaga:
Chociaż dokładamy wszelkich starań, aby dokładnie i w prosty sposób wyjaśnić Ci prawa pasażerów lotniczych, nie możemy zagwarantować, że nasze informacje są w 100% dokładne i aktualne. Nie jesteśmy również kancelarią prawną, a nasze wyjaśnienia nie powinny być traktowane jako porady prawne.