Zgubiony, opóźniony i zniszczony bagaż Lufthansa - jak otrzymać odszkodowanie?
.jpg?updatedAt=1754482644879)
Uzyskaj odszkodowanie za zakłócenia lotu
Nawet do 600 € na osobę
Za opóźnione i odwołane loty oraz w wielu innych przypadkach
Sprawdź swój lot – to zajmie tylko 2 minuty
Odbiór bagażu to zazwyczaj ostatni etap podróży lotniczej, ale oczekiwanie przy taśmie bagażowej może przynieść niemiłą niespodziankę. Jeśli Twój bagaż został zagubiony, opóźniony lub uszkodzony na locie Lufthansa, na mocy prawa międzynarodowego może przysługiwać Ci odszkodowanie. AirHelp jest po to, aby pomóc Ci zrozumieć Twoje prawa i przeprowadzić Cię przez proces ubiegania się o odszkodowanie lub zwrot kosztów.
W SKRÓCIE
Poznaj swoje prawa do odszkodowania za bagaż od Lufthansa
Jeśli Twój bagaż zostanie zagubiony, opóźniony lub uszkodzony, Konwencja Montrealska przyznaje Ci prawo do odszkodowania w wysokości do 1 519 SDR, co odpowiada kwocie około 1900 €.
Niezwłocznie złóż Raport Niezgodności Bagażowej (PIR) w biurze bagażu zaginionego na lotnisku (lub w punkcie obsługi Lufthansa jeśli jest dostępny).
Reklamację do Lufthansa należy złożyć w ciągu 21 dni w przypadku opóźnionego lub zagubionego bagażu, oraz w ciągu 7 dni w przypadku bagażu uszkodzonego.
AirHelp może pomóc Ci uzyskać od linii lotniczej do 1900 € za zagubiony, opóźniony lub uszkodzony bagaż.
Opóźniony bagaż w Lufthansa: Twoje prawa
Jeśli Twój bagaż został uszkodzony, zagubiony lub opóźniony przez Lufthansa, Twoje prawa jako pasażera są chronione na mocy Konwencji Montrealskiej. Traktat ten określa odpowiedzialność linii lotniczych w przypadku problemów z bagażem, w tym zasady dotyczące odszkodowania i zwrotu poniesionych wydatków, które mogą sięgać do 1 519 SDR (Specjalnych Praw Ciągnienia), co odpowiada kwocie około 1900 €.
Zwrot poniesionych wydatków obejmuje zakup niezbędnych artykułów, takich jak przybory toaletowe, bielizna, leki i niezbędna odzież, w czasie gdy Twój bagaż jest opóźniony. Z kolei odszkodowanie może pokryć koszty naprawy uszkodzonego bagażu lub stanowić zwrot wartości utraconego bagażu i jego zawartości.
Natychmiastowe kroki do podjęcia w przypadku problemu z bagażem w Lufthansa
W przypadku opóźnionego, zagubionego lub uszkodzonego bagażu, należy podjąć określone kroki, aby dochodzić swoich praw i ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczej:
krok 1
Podaj szczegóły swojego lotu
Sprawdzamy prawo do odszkodowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
krok 2
Zajmiemy się wszystkim
Bez zbędnych formalności i godzin spędzonych na infolinii!
Jaka jest różnica między zgłoszeniem problemu a złożeniem reklamacji?
Zgłoszenie problemu to pierwszy, niezbędny krok, który należy podjąć. Polega ono na poinformowaniu o problemie z bagażem i wypełnieniu Raportu Niezgodności Bagażowej (PIR). Należy to zrobić bezpośrednio na lotnisku, zaraz po zauważeniu problemu z bagażem.
Złożenie reklamacji (wniosku) to proces ubiegania się o odszkodowanie lub zwrot kosztów za straty poniesione z powodu problemu z bagażem. Jest to zatem kolejny krok, który wymaga wcześniejszego zgłoszenia problemu i posiadania wypełnionego raportu PIR.
Aby ubiegać się o odszkodowanie i zwrot kosztów za bagaż od Lufthansa oba te kroki są obowiązkowe i dla obu obowiązują ścisłe terminy.
Terminy składania wniosków o odszkodowanie za bagaż
Aby uzyskać od linii lotniczej zwrot kosztów lub odszkodowanie na mocy Konwencji Montrealskiej, należy przestrzegać obowiązujących terminów:
Raport (PIR) musi zostać wypełniony natychmiast na lotnisku.
Wnioski o odszkodowanie muszą być złożone w ciągu 7 dni w przypadku uszkodzonego bagażu lub w ciągu 21 dni w przypadku opóźnionego bagażu.
Poniższa tabela wyjaśni wszelkie pozostałe wątpliwości:
| Problem | Raport PIR na lotnisku | Wniosek do linii lotniczej |
|---|---|---|
| Opóźniony bagaż | Natychmiast po przylocie | W ciągu 21 dni od otrzymania bagażu |
| Zgubiony bagaż | Natychmiast po przylocie | W ciągu 2 lat (gdy bagaż zostanie uznany za zaginiony po 21 dniach) |
| Zniszczony bagaż | Natychmiast po przylocie | W ciągu 7 dni od otrzymania bagażu |
Opóźniony bagaż w Lufthansa: odszkodowanie
Co zrobić, jeśli Twój bagaż jest opóźniony przez Lufthansa?
Jeśli Twój bagaż nie dotarł wraz z Twoim lotem Lufthansa, natychmiast zgłoś opóźnienie w strefie odbioru bagażu i wypełnij formularz PIR.
Zgodnie z Konwencją Montrealską, przysługuje Ci zwrot kosztów poniesionych z powodu opóźnienia w dostarczeniu bagażu, dlatego możesz zakupić niezbędne rzeczy na swoje najpilniejsze potrzeby: bieliznę i podstawowe ubrania, przybory toaletowe oraz inne niezbędne artykuły.
Zachowaj każdy paragon i zrób zdjęcie każdemu z nich, aby zawsze mieć kopię zapasową. Dzięki temu będziesz mógł/mogła przesłać do Lufthansa dowody wszystkich wydatków podczas składania wniosku o zwrot kosztów za opóźniony bagaż.
Jak złożyć wniosek o zwrot kosztów za opóźniony bagaż w Lufthansa
Wniosek o zwrot kosztów za opóźniony bagaż możesz złożyć bezpośrednio na stronie internetowej linii lotniczej. Upewnij się, że masz:
Numer referencyjny z raportu PIR.
Kartę pokładową i szczegóły lotu.
Paragony za poniesione wydatki.
Chociaż masz 21 dni na złożenie wniosku (licząc od daty zwrotu bagażu), zaleca się, aby wysłać go jak najszybciej. Jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możesz zlecić AirHelp zajęcie się Twoim wnioskiem, aby zmaksymalizować szanse na uzyskanie zwrotu kosztów.
Jak wysokie odszkodowanie możesz otrzymać?
Zgodnie z Konwencją Montrealską, odpowiedzialność linii lotniczej jest ograniczona do 1 519 SDR na pasażera, co odpowiada kwocie około 1900 €. Zazwyczaj zwrotowi podlegają jedynie uzasadnione wydatki poniesione w wyniku opóźnienia, takie jak:
Niezbędna odzież i bielizna
Podstawowe przybory toaletowe i artykuły higieny osobistej
Niezbędne leki
Ładowarki do telefonu lub inne pilne potrzeby
Koszty pralni w przypadku przedłużających się opóźnień
Wydatki za zakupy luksusowe prawdopodobnie nie zostaną zwrócone, ale na przykład strój biznesowy, jeśli był wymagany do celów służbowych, może zostać uznany za niezbędny wydatek wynikający z opóźnienia.
Odszkodowanie i zwrot kosztów za zagubiony bagaż w Lufthansa
Co zrobić, jeśli Lufthansa zgubił Twój bagaż?
Jeśli opóźniony bagaż nie zostanie odnaleziony w ciągu 21 dni, jest on automatycznie uznawany za zaginiony. Niezależnie od tego, czy upłynęło 21 dni, czy też Lufthansa uzna bagaż za zaginiony przed tym terminem, przysługuje Ci prawo do ubiegania się o odszkodowanie. W szczególności masz prawo do:
Odszkodowania za wartość bagażu i jego zawartości.
Zwrotu kosztów poniesionych z powodu opóźnienia bagażu, czyli poniesionych zanim został on oficjalnie uznany za zaginiony.
Jak ubiegać się o zwrot kosztów za zagubiony bagaż w Lufthansa?
Proces ubiegania się o odszkodowanie za zagubiony bagaż jest podobny do tego, który omówiliśmy już w przypadku opóźnienia. Jednak w tym przypadku, aby ubiegać się o odszkodowanie, będziesz musiał/a również dostarczyć spis zawartości swojej walizki.
Upewnij się, że masz przygotowane następujące dokumenty:
Numer referencyjny z raportu PIR.
Kartę pokładową i szczegóły lotu.
Szczegółowy spis zaginionych przedmiotów wraz z ich szacunkową wartością.
Paragony za wydatki poniesione z powodu niedostarczenia bagażu.
Jak wysokie odszkodowanie możesz otrzymać?
Również w przypadku zagubionego bagażu maksymalna kwota przewidziana w Konwencji Montrealskiej wynosi 1 519 SDR, co odpowiada około 1900 €. W odróżnieniu od sytuacji, w których bagaż był jedynie opóźniony, w tym przypadku masz prawo ubiegać się od Lufthansa nie tylko o zwrot kosztów poniesionych z powodu niedostarczenia bagażu, ale także o odszkodowanie za wartość samego bagażu i jego zawartości.
Jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możesz zlecić AirHelp zajęcie się Twoim wnioskiem, aby uzyskać należny Ci zwrot kosztów i odszkodowanie.
Zgłoś uszkodzenie natychmiast po odebraniu bagażu.
Oto co należy zrobić, jeśli Twój bagaż dotarł uszkodzony:
Zgłoś uszkodzenie natychmiast po odebraniu bagażu.
Wypełnij formularz zgłoszenia szkody lub (PIR).
Udokumentuj szkodę – zrób zdjęcia uszkodzonego bagażu i jego zawartości.
Przedstaw bagaż do inspekcji. Lufthansa może negocjować z Tobą rozwiązanie, takie jak naprawa uszkodzeń, wymiana przedmiotów lub inne formy odszkodowania.
Złóż reklamację.
W przypadku uszkodzonego bagażu wniosek o odszkodowanie należy złożyć w ciągu 7 dni. Maksymalne odszkodowanie przewidziane przez Konwencję Montrealską wynosi 1 519 SDR, czyli około 1900 €.
Śledzenie zaginionego bagażu
Po wypełnieniu Raportu (PIR) otrzymasz numer referencyjny. Będzie on przydatny nie tylko przy składaniu wniosków o odszkodowanie, ale również do śledzenia Twojego zaginionego bagażu. Aby sprawdzić status swojego bagażu na stronie internetowej linii lotniczej, należy podać numer referencyjny powiązany z raportem PIR.
Jak AirHelp może pomóc w przypadku problemów z bagażem w Lufthansa?
Możesz ubiegać się o odszkodowanie bezpośrednio w linii lotniczej lub za pośrednictwem wyspecjalizowanej firmy, takiej jak AirHelp. Do tej pory wywalczyliśmy odszkodowanie dla 3 milionów pasażerów na całym świecie, szczególnie w sprawach dotyczących opóźnionych i odwołanych lotów oraz overbookingu. Jednakże, jeśli jesteś członkiem AirHelp+, możemy Ci również pomóc w przypadkach problemów z bagażem.
Zajmujemy się całą komunikacją z linią lotniczą, ponaglamy w przypadku braku odpowiedzi i walczymy o maksymalne odszkodowanie, gdy linie lotnicze oferują zaniżone kwoty. Dzięki temu możesz spokojnie kontynuować podróż, podczas gdy my zajmujemy się uciążliwym procesem reklamacji Twojego bagażu.
FAQ: Odszkodowanie za bagaż w Lufthansa
Odszkodowanie za lot Lufthansa
Odszkodowanie za overbooking Lufthansa
Ostatnie loty opóźnione i odwołane
Data: | Numer lotu | Linia | Trasa | Stan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
29.10.2025 | 20:50 | AZ1735 | ITA Airways | Rome (FCO) Catania (CTA) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
29.10.2025 | 20:40 | LH1208 | Lufthansa | Frankfurt (FRA) Basel, Switzerland/Mulhouse (BSL) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
29.10.2025 | 20:40 | EN8258 | Air Dolomiti | Munich (MUC) Turin (TRN) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
29.10.2025 | 20:40 | OS178 | Austrian Airlines AG dba Austrian | Frankfurt (FRA) Linz (LNZ) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
29.10.2025 | 20:40 | LH1660 | Lufthansa | Munich (MUC) Timisoara (TSR) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
29.10.2025 | 20:30 | LX1108 | Swiss International Air Lines | Zurich (ZRH) Munich (MUC) | Odwołany lot | Sprawdź odszkodowanie |
- Odwołany lot
AZ1735
•ITA Airways
Rome
••Catania
FCO
CTA
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:50
- Odwołany lot
LH1208
•Lufthansa
Frankfurt
••Basel, Switzerland/Mulhouse
FRA
BSL
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:40
- Odwołany lot
EN8258
•Air Dolomiti
Munich
••Turin
MUC
TRN
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:40
- Odwołany lot
OS178
•Austrian Airlines AG dba Austrian
Frankfurt
••Linz
FRA
LNZ
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:40
- Odwołany lot
LH1660
•Lufthansa
Munich
••Timisoara
MUC
TSR
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:40
- Odwołany lot
LX1108
•Swiss International Air Lines
Zurich
••Munich
ZRH
MUC
Sprawdź odszkodowanie29.10.2025
20:30