Doskonała

226 376

recenzji w serwisie

Trustpilot

Prawa pasażerów lotniczych – przepisy dotyczące ochrony pasażerów w Stanach Zjednoczonych

Sprawdź odszkodowanie
Prawa pasażerów lotniczych – przepisy dotyczące ochrony pasażerów w Stanach Zjednoczonych

Uzyskaj odszkodowanie za zakłócenia lotu

  • Nawet do 600 € na osobę

  • Za opóźnioneodwołane loty oraz w wielu innych przypadkach

  • Sprawdź swój lot – to zajmie tylko 2 minuty

Zgodnie z prawami pasażerów linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych, podróżujący w USA są chronieni przed odmową przyjęcia na pokładproblemami z bagażem. Niestety, w przypadku innych rodzajów zakłóceń prawa pasażerów lotniczych w Stanach Zjednoczonych są ograniczone. Dlatego pasażerowie często korzystają z bardziej rygorystycznych przepisów, takich jak europejskie rozporządzenie WE 261, aby złożyć wniosek o odszkodowanie za odwołania i opóźnienia.

Niezależnie od tego, dokąd był Twój lot, narzędzie do sprawdzenia wysokości odszkodowania w ciągu kilku minut poinformuje Cię, jaka kwota Ci przysługuje.

Sprawdź odszkodowanie

Odszkodowanie za lot zgodnie z prawami pasażerów lotniczych w USA

Jakie są prawa pasażerów lotniczych w Stanach Zjednoczonych?

W przeciwieństwie do UE i Kanady, w Stanach Zjednoczonych nie ma jednego rozporządzenia, które obejmowałoby prawa pasażerów lotniczych. W rzeczywistości znaczna część ochrony pasażerów opiera się na prawie umów. Mówiąc prostym językiem, oznacza to, że chronią Cię wszelkie prawa pasażerów linii lotniczych, które amerykańska linia lotnicza zawarła w swoich Warunkach przewozu lub Regulaminie. Proszę więc uważnie przeczytać te dokumenty!

Bez podstawowego poziomu ochrony określonego w prawie krajowym warunki przewozu różnią się w zależności od linii lotniczych, ale większość z nich nie przyznaje Ci bezpośrednio prawa do odszkodowania w przypadku takich problemów, jak duże opóźnienia lub odwołania lotów. Linie lotnicze mogą zostać przekonane do zaoferowania odszkodowania w ramach gestu dobrej woli, ale pasażerowie muszą przedstawić mocne argumenty na jego rzecz.

Istnieje również kilka wyjątkowych przepisów, o których zalecamy Ci wiedzieć podczas lotów. Na przykład przepisy amerykańskie gwarantują pasażerom odszkodowanie w przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu. Masz również prawa, jeśli samolot utknie na płycie lotniska lub jeśli amerykańska linia lotnicza uszkodzi, zgubi lub spowoduje opóźnienie Twojego bagażu.

Nie masz pewności, jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych? Sprawdzimy, do czego masz prawo.

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

Jakie odszkodowanie możesz otrzymać?

Pasażerowie w Stanach Zjednoczonych mają prawo do odszkodowania, jeśli linie lotnicze odmówią im przyjęcia na pokład lub „wyrzucą” ich z lotu. Chociaż linie lotnicze mogą dokonywać przepełnienia lotu (czyli sprzedawać więcej miejsc niż mają do dyspozycji), prawo stanowi, że muszą wypłacić pasażerom odszkodowanie do 1350 $, jeśli w rezultacie nie otrzymają oni miejsca na pokładzie samolotu. Odszkodowanie to powinno być wypłacane pasażerom bezpośrednio na lotnisku, aby uniknąć konieczności oczekiwania.

Często pomagamy pasażerom z USA w złożeniu wniosku o odszkodowanie do 600 € (600 €) za opóźnienia i odwołania lotów na podstawie przepisów międzynarodowych, takich jak europejskie rozporządzenie WE 261. Jednakże w przypadku lotów krajowych nadal istnieje możliwość uzyskania odszkodowania za opóźnienia i odwołania w ostatniej chwili, mimo że nie obejmuje ich amerykańskie prawo dotyczące pasażerów lotniczych. Dzieje się tak, ponieważ niektóre linie lotnicze można przekonać do zaoferowania odszkodowania w postaci voucherów, mil lotniczych lub zniżek w ramach gestu dobrej woli.

Jeśli Twój lot w Stanach Zjednoczonych został opóźniony lub odwołany, możesz skorzystać z naszego narzędzia do sprawdzenia wysokości odszkodowania. Zapytamy o szczegóły dotyczące zaistniałej sytuacji i poinformujemy Cię, czy istnieje duża szansa, że uda nam się uzyskać dla Ciebie płatność od linii lotniczych.


Prawa pasażerów w USA: szczegółowe informacje

Przepisy dotyczące odmowy przyjęcia na pokład samolotu w Stanach Zjednoczonych

W Stanach Zjednoczonych dość powszechną praktyką jest sprzedawanie przez linie lotnicze większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie – praktyka ta znana jest jako przepełnienie lotu. Zazwyczaj nie stanowi to problemu, ponieważ nie wszyscy pasażerowie faktycznie pojawiają się na pokładzie samolotu. Jeśli jednak wszyscy pasażerowie zgłoszą się do odprawy, linie lotnicze będą musiały odmówić niektórym z nich przyjęcia na pokład – jest to odmowa przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu.

Ponieważ przepełnienie lotu jest powszechną praktyką w Stanach Zjednoczonych, obowiązują surowe przepisy zapewniające pasażerom odpowiednie odszkodowanie. Jeśli odmówiono Ci przyjęcia na pokład samolotu w Stanach Zjednoczonych, możesz mieć prawo do odszkodowania do 1350 $ z tytułu przepełnienia lotu.

Ponadto linie lotnicze mają obowiązek jak najszybciej zarezerwować Ci miejsce na innym locie, bez dodatkowych opłat.

Przepisy te nie dotyczą wyłącznie obywateli Stanów Zjednoczonych – każdy pasażer podróżujący dowolnymi liniami lotniczymi z lotniska w Stanach Zjednoczonych ma prawo do tego odszkodowania.

Linie lotnicze powinny wyjaśnić Ci Twoje prawa i zaoferować odszkodowanie w przypadku odmowy przyjęcia na pokład. Jeśli linie lotnicze nie wypłaciły Ci odszkodowania, a Ty nie zrezygnowałeś/zrezygnowałaś dobrowolnie z miejsca, możemy pomóc Ci uzyskać należne pieniądze.

Odmówiono Ci przyjęcia na pokład przepełnionego lotu?

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

Przestój na płycie

Chociaż przepisy prawa Stanów Zjednoczonych nie regulują ogólnie kwestii opóźnień lotów, istnieją przepisy dotyczące sytuacji, w której lot jest opóźniony po wejściu pasażerów na pokład. Pasażerom nie przysługuje odszkodowanie, ale istnieją surowe przepisy zapewniające Ci odpowiednią opiekę. Jest to złożony temat, dlatego napisaliśmy wpis na blogu, w którym omówiliśmy wszystkie Twoje prawa w przypadku przestojów na płycie lotniska w Stanach Zjednoczonych.

Problemy z bagażem podczas lotów krajowych w Stanach Zjednoczonych

Pasażerowie lotów w Stanach Zjednoczonych mają wyraźne prawo do zwrotu kosztów w przypadku uszkodzenia, opóźnienia lub utraty bagażu, które ma zastosowanie w przypadku lotów między miastami w Stanach Zjednoczonych. Dowiedz się, do czego dokładnie masz prawo, odwiedzając naszą stronę poświęconą odszkodowaniu za opóźniony bagaż.


Składanie wnioski na podstawie amerykańskich przepisów dotyczących lotu w Stanach Zjednoczonych z AirHelp

AirHelp może Ci pomóc, jeśli:

  • odmówiono Ci przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu i nie wypłacono Ci odszkodowania;

  • Twój lot krajowy w Stanach Zjednoczonych miał ponad 4 godziny opóźnienia;

  • lot odbył się w ciągu ostatnich 3 lat.

Dlaczego AirHelp?


Prawa pasażerów linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych

Jakie są prawa pasażerów lotniczych w Stanach Zjednoczonych?

Departament Transportu Stanów Zjednoczonych (DOT) ustanowił zestaw zasad przyznających pasażerom lotniczym różne prawa w przypadku zakłóceń lotów, takich jak opóźnienia, odwołania lub przepełnienie lotu.

Chociaż Departament Transportu nie wymaga od linii lotniczych wypłacania pasażerom odszkodowań za opóźnienia i odwołania lotów, zapewnia Państwu takie prawa, jak zmiana rezerwacji na alternatywny lot, zwrot kosztów biletów i pomoc na lotnisku. W przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu, linie lotnicze są jednak zobowiązane do wypłacenia pasażerom odszkodowania, a także obowiązują szczególne zabezpieczenia w przypadku przestoju na płycie.

Prawa pasażerów w przypadku opóźnień i odwołań lotów w Stanach Zjednoczonych

Jeśli Twój lot jest opóźniony lub odwołany, linie lotnicze mają obowiązek udzielić Ci pomocy. Oto, do czego masz prawo w zależności od rodzaju zakłócenia:

  • Odwołanie lotu: Prawo do zmiany rezerwacji bez dodatkowych kosztów lub pełnego zwrotu kosztów, nawet w przypadku biletów bez możliwości zwrotu.

  • Znaczne opóźnienie: Linie lotnicze muszą zapewnić zwrot kosztów, jeśli zdecydujesz się nie podróżować z powodu opóźnienia.

Co kwalifikuje się jako znaczne opóźnienie?

Do niedawna Departament Transportu nie posiadał konkretnej definicji znacznego opóźnienia, oceniając każdą sytuację indywidualnie. W 2024 r. wprowadzono nowe przepisy w celu wyjaśnienia praw pasażerów. Poniżej znajduje się definicja znacznego opóźnienia, które zobowiązuje linie lotnicze do zwrotu kosztów pasażerom:

  • Loty krajowe: Opóźnienia wynoszące trzy godziny lub więcej.

  • Loty międzynarodowe: Opóźnienia wynoszące sześć godzin lub więcej.

Zgodnie z nowymi przepisami linie lotnicze muszą automatycznie dokonywać zwrotu kosztów kwalifikującym się pasażerom w ciągu 7 do 20 dni roboczych. Masz prawo do zwrotu kosztów, jeśli zdecydujesz się nie lecieć, nie czekając na opóźniony lot lub odrzucając ofertę linii lotniczej dotyczącą zmiany rezerwacji na inny lot.

Odmowa przyjęcia na pokład i przepełnione loty

Linie lotnicze w Stanach Zjednoczonych częściej dopuszczają się przepełnienia lotu niż linie lotnicze w Europie. W związku z tym istnieją surowe przepisy regulujące Twoje prawo do odszkodowania. Jeśli odmówiono Ci przyjęcia na pokład samolotu z powodu przepełnienia lotu w Stanach Zjednoczonych, przysługuje Ci odszkodowanie do 1550 $. Więcej informacji można znaleźć w naszych poradach dotyczących przepełnionych lotów, a szczegóły dotyczące odszkodowań w poniższej tabeli:

Typ lotuOpóźnienie:Odszkodowania
Krajowyod 0 do 1 godziny
Krajowyod 1 do 2 godzin200% ceny biletu w jedną stronę, maksymalnie do 775 $
KrajowyPonad 2 godziny400% ceny biletu w jedną stronę, maksymalnie do 1550 $
Międzynarodowyod 0 do 1 godziny
Międzynarodowyod 1 do 4 godzin200% ceny biletu w jedną stronę, maksymalnie do 775 $
MiędzynarodowyPonad 4 godziny400% ceny biletu w jedną stronę, maksymalnie do 1550 $

Odmówiono Ci przyjęcia na pokład przepełnionego lotu?

Wszystkie linie

Wszystkie państwa

Nie wygrywasz, nie płacisz

Przestój na płycie

Po dwugodzinnym przestoju na płycie pasażerowie muszą otrzymać posiłek, wodę, dostęp do działających toalet oraz opiekę medyczną (opiekę medyczną tylko w razie potrzeby). Przepisy DOT gwarantują również pasażerom prawo do opuszczenia samolotu po upływie określonego czasu oczekiwania:

  • Loty krajowe: Pasażerowie mają prawo opuścić samolot, jeśli przestój na płycie lotniska przekracza trzy godziny.

  • Loty międzynarodowe: Prawo to obejmuje cztery godziny w przypadku lotów międzynarodowych.

Powyższe zasady nie mają zastosowania w następujących okolicznościach:

Zalecamy przeczytanie naszego bloga na temat długich przestojów na płycie, aby znać swoje prawa, jeśli spotka to Ciebie.

Problemy z bagażem podczas lotów krajowych w Stanach Zjednoczonych

Pasażerowie lotów w Stanach Zjednoczonych mają kilka praw w przypadku uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia bagażu. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na naszej stronie poświęconej odszkodowaniom za bagaż.

Zasada 24-godzinnego zwrotu kosztów

Przepisy DOT wymagają, aby w przypadku zakupu biletu lotniczego co najmniej 7 dni przed planowanym odlotem linie lotnicze umożliwiła pasażerowi:

  • anulowanie rezerwacji w ciągu 24 godzin od zakupu bez ponoszenia żadnych kar finansowych; lub alternatywnie,

  • zatrzymanie biletu po podanej cenie bez konieczności dokonywania płatności przez 24 godziny.

Więcej informacji można znaleźć w naszym artykule poświęconym zasadzie 24-godzinnego zwrotu kosztów.

Które loty są objęte przepisami USA?

Amerykańskie przepisy dotyczące przestojów na płycie mają zastosowanie do wszystkich lotów odlatujących z lotniska w Stanach Zjednoczonych lub przylatujących na lotnisko w Stanach Zjednoczonych, natomiast przepisy dotyczące odmowy przyjęcia na pokład mają zastosowanie do lotów realizowanych przez amerykańskich przewoźników, których punktem początkowym są Stany Zjednoczone.

Amerykańskie przepisy dotyczące problemów z bagażem odnoszą się do lotów krajowych realizowanych przez amerykańskich przewoźników między miastami w Stanach Zjednoczonych. W większości przypadków loty międzynarodowe rozpoczynające się w Stanach Zjednoczonych są objęte konwencją montrealską.

Więcej praw pasażera do odkrycia:

Prawa pasażerów lotniczych