AirHelp Score: jak ocenialiśmy linie lotnicze?

Doskonała

226 970

recenzji w serwisie

Trustpilot

AirHelp Score: jak ocenialiśmy linie lotnicze?

Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2025

Nasz światowy ranking najbardziej znanych linii lotniczych za 2025 rok jest już dostępny! Tym razem porównaliśmy statystyki 117 linii lotniczych, aby ustalić, która z nich zapewnia najlepszą jakość podniebnych podróży.

Jak obliczyliśmy poszczególne oceny?

AirHelp Score obejmuje bardzo wiele informacji. Uwzględniamy statystyki punktualności lotów, opinie klientów, którzy korzystali z usług tych linii lotniczych, oraz nasze unikatowe dane dotyczące postępowania linii, gdy loty nie przebiegają zgodnie z planem. 

Naszym celem jest stworzenie rankingu uwzględniającego najpopularniejsze i najbardziej znane linie lotnicze. Z listy ponad 800 linii lotniczych z całego świata wybraliśmy te najpopularniejsze, o największej liczbie obsługiwanych pasażerów. Niektóre linie zostały jednak wyłączone z rankingu ze względu na brak odpowiednich danych.

Aby ułatwić Ci zrozumienie ocen, poniżej przedstawiamy trzy wskaźniki, które składają się na ocenę linii w rankingu AirHelp Score.

Section header with plane and clock

Punktualność lotów

AirHelp ma jedną z najbardziej wiarygodnych i najdokładniejszych baz danych lotów na świecie. Sprawdzamy w niej statystyki wszystkich lotów między 1 października 2024 r. a 30 września 2025 r. Następnie liczymy, ile lotów danej linii lotniczej było punktualnych.

Punktualność lotów to 33,33% ostatecznej oceny



Co dokładnie oznacza punktualność lotów?

Za punktualny lot uznajemy taki, którego opóźnienie w stosunku do czasu przylotu podanego w rozkładzie nie przekracza 15 minut. Obliczyliśmy, ile lotów było punktualnych, i określiliśmy ich procent. Im wyższa wartość procentowa punktualnych lotów, tym wyższa ocena. Na przykład ocena na poziomie 8,5 oznacza, że 85% lotów wylądowało punktualnie. 

Co sprawia, że baza danych AirHelp jest tak wiarygodna? 

  • AirHelp zbiera dane od różnych komercyjnych dostawców. Łączymy je, tworząc własną rozbudowaną bazę z informacjami dotyczącymi lotów. 

  • Aby zapewnić jej jak najwyższą wiarygodność, porównujemy nasze statystyki z informacjami dostępnymi z różnych godnych zaufania źródeł, np. od agencji rządowych, z baz danych lotnisk, od podmiotów śledzących loty i instytucji przechowujących dane archiwalne. 

  • Gdy trafiamy na jakiekolwiek rozbieżności, nie szacujemy średniej. Zamiast tego oceniamy źródła pod względem wiarygodności i za prawdziwe uznajemy dane z najbardziej zaufanego źródła.


Section header showing mobile phone

Opinie klientów

Aby ocenić jakość obsługi oferowanej przez linię lotniczą, po prostu pytamy o opinię osoby, które korzystają z jej usług.

Przeprowadziliśmy setki ankiet, w których pytaliśmy pasażerów z ponad 60 krajów o ich odczucia, i zebraliśmy ponad 11 500 ocen linii lotniczych. 

Pasażerowie oceniali linie lotnicze, którymi podróżowali ostatnio, biorąc pod uwagę pięć aspektów: 

  • obsługa na pokładzie,

  • komfort lotu, 

  • czystość samolotu,

  • serwowane jedzenie, 

  • rozrywki na pokładzie.

Pasażerowie oceniali każdy z tych aspektów w skali od bardzo dobrej oceny do bardzo złej. Każdej z odpowiedzi przypisaliśmy odpowiednią wartość liczbową, a następnie obliczyliśmy średnią, aby uzyskać ostateczny wynik. Im wyższy wynik, tym lepiej wypadła linia we wszystkich ocenianych aspektach.

Opinia klientów to 33,33% oceny

Section header showing phone and paperwork

Obsługa wniosków o odszkodowanie

Uważamy, że linie lotnicze należy oceniać nie tylko na podstawie tego, jak traktują swoich pasażerów w codziennych sytuacjach, ale także na podstawie tego, jak postępują, gdy pojawią się komplikacje. Mamy wyjątkowe rozeznanie w tej kwestii, dzięki własnym danym na temat tego, jak linie lotnicze obsługują wnioski klientów o odszkodowanie. 

Wynik w tej kategorii uzyskujemy poprzez zsumowanie ocen kilku aspektów: 

  • prawdopodobieństwa, że linia lotnicza wypłaci odszkodowanie w przypadku zasadnego wniosku;

  • całkowitej liczby wniosków rozpatrywanych przez linię lotniczą.

  • Brane są pod uwagę obecne oraz wcześniejsze schematy działań stosowane w przypadku obsługi wniosków o odszkodowanie.

Im wyższy wynik, tym lepiej linia lotnicza radzi sobie w danej kategorii.

Obsługa wniosków o odszkodowanie to 33,33% oceny


Ostateczny wynik

Każda z powyższych kategorii ma równy udział w ogólnej ocenie linii lotniczych.



Zobacz ranking linii lotniczych AirHelp Score 2025

Czy wiesz, że możesz ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub przepełniony lot, od którego minęły nie więcej niż 3 lata? AirHelp chętnie pomoże Ci sprawdzić, czy należy Ci się odszkodowanie – szybko, łatwo i bez żadnego ryzyka!

79% pasażerów lotniczych nie zna swoich praw. Nie popełniaj tego błędu.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze porady i wskazówki w swojej skrzynce odbiorczej.

Przekaż znajomym!