AirHelp Plus


Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów AirHelp+?

Subskrypcja AirHelp+ zapewnia spokój ducha podczas podróży lotniczych, bez względu na okoliczności. Oto powody, dla których warto dołączyć do grona subskrybentów:

  • Koniec długiego czekania na odszkodowanie. W razie opóźnienia, odwołania lub przekierowania lotu wypłatę 100 € otrzymasz w zaledwie kilka dni.

  • Nie udało Ci się zdążyć na lot przesiadkowy? Nie martw się. W ciągu kilku dni otrzymasz wypłatę 200 €, która pomoże Ci spokojnie kontynuować podróż.

  • Zagubiono Twój bagaż? Żaden problem. Szybko otrzymasz 100 €, więc nie zostaniesz na lodzie.

  • Zrelaksuj się na lotnisku. W przypadku opóźnienia lub odwołania lotu uzyskasz dostęp do ponad 1300 saloników lotniskowych na całym świecie.

  • Nie stresuj się wnioskiem o odszkodowanie. Zajmiemy się Twoimi roszczeniami i odzyskamy do 600 € – bez potrącania opłat za usługę.

  • Wsparcie ekspertów o każdej porze. Potrzebujesz pomocy? Możesz na nas liczyć przez całą dobę, gdziekolwiek jesteś.

  • Dodatkowe korzyści ułatwiające podróż. Zyskaj zniżki na karty eSIM, wynajem samochodów i inne usługi.

Subskrypcja AirHelp+ powstała po to, by pomóc Ci latać bez żadnych zmartwień.


Czym jest ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy?

Przede wszystkim spokojem ducha w razie spóźnienia na lot przesiadkowy.

Najpierw dodaj swoje loty do konta AirHelp+ (na co najmniej 48 godzin przed odlotem), abyśmy mogli je monitorować. Gdy Twój pierwszy lot ulegnie opóźnieniu bądź zostanie odwołany lub przekierowany i przez to spóźnisz się na lot przesiadkowy, dostaniesz od nas szybką wypłatę w kwocie 200 €, która pomoże Ci poradzić sobie z niespodziewanymi wydatkami.

Wystarczy, że wyślesz nam dane swoich lotów, dowód wystąpienia opóźnienia lotu oraz swoje karty pokładowe, a wypłata wkrótce trafi na Twoje konto.

Uwaga: to ubezpieczenie dotyczy jedynie lotów, które są częścią jednej rezerwacji.


Jakie wymagania trzeba spełnić, aby uzyskać wypłatę w ramach ubezpieczenia bagażu?

Jeśli Twój bagaż został zagubiony lub opóźniony, oto co będziesz potrzebować:

  • Dowód tożsamości lub paszport

  • Kwit bagażowy linii lotniczej

  • Potwierdzenie rezerwacji lub karta pokładowa

  • Odbierz raport nieprawidłowości bagażowej (PIR) na stanowisku zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku

  • Dane rachunku bankowego

Pamiętaj: Musisz przesłać nam wymagania w ciągu 28 dni od momentu opóźnienia lub zgubienia bagażu. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.


Jaka jest różnica między odszkodowaniem od linii lotniczej a wypłatą?

Odszkodowanie od linii lotniczych to pieniądze wypłacane przez linię lotniczą w celu zrekompensowania opóźnienia lub odwołania lotu międzynarodowego objętego przepisami UE lub innymi przepisami. Maksymalna kwota, która może zostać wypłacona, wynosi 600 €. Dokładna kwota, która Ci przysługuje, zależy od przepisów, które mają zastosowanie w przypadku Twojego lotu, oraz od tego, czy zakłócenie lotu spełnia określone w nich warunki. AirHelp jest ekspertem w uzyskiwaniu odszkodowań, ale nigdy nie gwarantujemy uzyskania pieniędzy.

Wypłata to dodatkowa kwota 100 € lub 200 € przysługująca Ci z tytułu ubezpieczenia AirHelp+. Otrzymasz ją, jeśli Twój lot będzie opóźniony o ponad 3 godziny, zostanie odwołany w ostatniej chwili lub przekierowany albo jeśli spóźnisz się na lot przesiadkowy z powodu zakłócenia. Wypłatę otrzymasz też w razie zagubienia lub opóźnienia bagażu. Przekazujemy ją na konto bardzo szybko.

Mamy dla Ciebie coś na pocieszenie. W przypadku zakłóceń lotów międzynarodowych możesz dostać obie kwoty.


Co oznacza „podróż”?

Podróż to cały, kompletny plan podróży. Obejmuje ona lot tam i z powrotem, a ponadto wszystkie loty przesiadkowe. Lot w jedną stronę również jest traktowany jako jedna podróż.


Czy w przypadku zarejestrowania podróży w ramach członkostwa AirHelp+, a następnie rozszerzenia członkostwa do wyższego pakietu, moja wcześniej zarejestrowana podróż będzie objęta ubezpieczeniami dostępnymi w nowym pakiecie AirHelp+?

Ubezpieczeniami dostępnymi w nowym pakiecie AirHelp+ możemy objąć wyłącznie podróże dodane do panelu użytkownika po rozszerzeniu członkostwa. Jeśli podróż została dodana w ramach poprzedniego członkostwa, nie będzie ona objęta nową subskrypcją, nawet jeśli lot rozpoczyna się po przejściu na wyższy pakiet.

Możesz jednak usunąć podróż i ponownie dodać ją już po przejściu na wyższy pakiet, pod warunkiem że zrobisz to na co najmniej 48 godzin przed odlotem, a Twój lot nie został jeszcze zakłócony.


Czy mogę otrzymać wypłatę odszkodowania na konto bankowe zarejestrowane na inne dane niż imię i nazwisko w mojej subskrypcji AirHelp+?

Nie. Ze względów bezpieczeństwa przelewu bankowego możemy dokonać tylko na konto osoby, na którą zarejestrowana jest subskrypcja AirHelp+.


Kiedy nie przysługuje mi ubezpieczenie lotu?

Ubezpieczenie lotu nie może objąć zakłócenia lotu w przypadku gdy:

  • Nie masz ważnego potwierdzenia rezerwacji lub karty pokładowej.

  • Twój lot został odwołany na ponad 28 dni przed planowaną datą odlotu.

  • Na Twój lot miały wpływ:

    • Wojna domowa lub wojna w innych krajach.

    • Zagrożenie spowodowane ładunkami wybuchowymi, odpadami radioaktywnymi lub innym źródłem promieniowania.

    • Ogłoszenie stanu zagrożenia zdrowia, np. pandemii lub epidemii.

    • Wszelkie straty, szkody, odpowiedzialność prawna lub wydatki spowodowane działaniem cybernetycznym lub incydentem cybernetycznym.

  • Jakieś zdarzenie zakłóci ruch lotniczy na czas dłuższy niż 7 dni – przykłady takich sytuacji obejmują strajki, demonstracje publiczne lub ekstremalne warunki pogodowe. W takich przypadkach ubezpieczenie AirHelp pokrywa koszty związane z opóźnieniami i odwołaniami, które miały miejsce w ciągu pierwszych 7 dni zakłócenia ruchu lotniczego. Jeśli data Twojego lotu przypada na 8. lub kolejny dzień trwającego zakłócenia, w takiej sytuacji nie przysługuje Ci wypłata z tytułu ubezpieczenia.


Co to jest karta eSIM?

Karta eSIM to cyfrowa wersja karty SIM pozwalająca korzystać z większej ilości danych podczas podróży za granicę.

Nawiązaliśmy współpracę z airalo.com, aby umożliwić Ci zakup dodatkowych danych przed podróżą po obniżonej cenie. Wystarczy, że podczas zakupu podasz kod promocyjny.


Czy subskrypcja AirHelp+ jest dostępna w moim kraju?

Tak! Korzyści z subskrypcji AirHelp+ są dostępne na całym świecie, niezależnie od tego, gdzie mieszkasz lub dokąd lecisz.

Aby zapewnić należne wsparcie wszystkim podróżnym, wnioski o odszkodowania opieramy na międzynarodowych przepisach dotyczących praw pasażerów lotniczych, takich jak europejskie rozporządzenie WE 261, konwencja montrealska czy też brazylijskie regulacje ANAC 400.


Jak mogę zdobyć pieniądze, które obiecywała mi agencja turystyczna podczas zakupu ubezpieczenia?

Prosimy pamiętać, że AirHelp+ nie jest ubezpieczeniem podróżnym (chociaż w zależności od wykupionego planu może obejmować ubezpieczenie AirPayout i AirLuggage). 

AirHelp+ to oferowany przez firmę AirHelp program członkowski zapewniający pasażerom pomoc w przypadku zakłóceń lotów. 

Jeśli masz członkostwo AirHelp+ i Twój lot był opóźniony lub został odwołany, może przysługiwać Ci odszkodowanie. Przejdź do swojego panelu użytkownika AirHelp+ , aby sprawdzić przysługującą Ci kwotę.


Czy ubezpieczenie bagażu obejmuje bagaże współpasażerów?

Nie. Ubezpieczenie bagażu chroni wyłącznie bagaże odprawione na nazwisko subskrybenta AirHelp+.


Czy do saloniku lotniskowego mogę przyjść ze współpasażerami?

Karty wstępu do saloników lotniskowych są wydawane tylko dla członków AirHelp+. Nie dotyczą natomiast współpasażerów.

Pasażerowie podróżujący z Tobą mogą zapłacić za wstęp do saloniku lotniskowego, jeśli nie posiadają członkostwa w AirHelp+.


Czy mogę dodać współpasażerów do mojej podróży?

Nie – usługa AirHelp+ obejmuje tylko Ciebie jako członka AirHelp+.

Pasażerowie podróżujący z Tobą będą potrzebować własnej subskrypcji, aby uzyskać dostęp do takich korzyści, jak wypłaty odszkodowania i dostęp do saloniku lotniskowego podczas zakłóceń.


Czym jest ubezpieczenie bagażu?

To proste – jeżeli Twój bagaż zostanie zagubiony lub dotrze na miejsce z opóźnieniem, wypłacimy Ci 100 €.

Aby objąć swoje loty ochroną, dodaj je do aplikacji lub panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed odlotem.

Jeżeli Twój bagaż zostanie zagubiony lub opóźniony, uzyskaj na stanowisku zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku raport nieprawidłowości bagażowej (PIR) i prześlij nam potrzebne informacje. Wypłata 100 € wkrótce trafi do Ciebie. To dodatkowe pieniądze, niezależne od odszkodowania, które możesz uzyskać od linii lotniczej.


Jak aktywować subskrypcję AirHelp+?

Po wykupieniu AirHelp+ w odniesieniu do konkretnego lotu nie trzeba wykonywać żadnych czynności w celu aktywacji usługi.

Roczna subskrypcja AirHelp+ zostaje aktywowana natychmiast po dokonaniu zakupu i trwa nieprzerwanie przez kolejne 12 miesięcy, z możliwością corocznego odnowienia. Aby skorzystać z takich usług jak ubezpieczenie AirPayout, informacje o statusie lotu czy dostęp do saloniku lotniskowego, należy dodać szczegóły lotu w panelu użytkownika przed odlotem. 


Kiedy subskrypcja AirHelp+ ulega wznowieniu?

Subskrypcja roczna ulega wznowieniu co roku, chyba że ją anulujesz.
W większości przypadków płatność jest pobierana po 12 miesiącach od daty zakupu, dzięki czemu subskrypcja zachowuje ważność bez żadnej przerwy.


Czym jest ubezpieczenie lotu?

To proste. Dodaj swój lot do konta AirHelp+ (na co najmniej 48 godzin przed odlotem). Będziemy go monitorować i szybko wypłacimy Ci 100 € w przypadku:

  • opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny,

  • odwołania lotu w ciągu 28 dni przed wylotem,

  • przekierowania lotu.

A co najlepsze, 100 € otrzymasz niezależnie od odszkodowania, które uzyskasz od linii. Nie musisz wypełniać i podpisywać żadnych dokumentów – odszkodowanie otrzymasz szybko i bezpośrednio na swoje konto.


Na jakich zasadach działa dostęp do saloników lotniskowych?

Jeśli Twój jest opóźniony o ponad godzinę lub został odwołany, możesz odpocząć w jednym z ponad 1300 saloników lotniskowych dostępnych na całym świecie.

Po prostu dodaj szczegóły swojego lotu do swojego panelu użytkownika AirHelp+. Jeżeli Twój lot będzie zakłócony, wyślemy Ci kartę wstępu do saloniku lotniskowego.

Dostęp do saloniku lotniskowego zależy od dostępności i godzin otwarcia.


Jak aktywować subskrypcję AirHelp+?

Po wykupieniu od partnera subskrypcji AirHelp+ obejmującej konkretny lot nie trzeba wykonywać żadnych czynności w celu aktywacji usługi.

Roczna subskrypcja AirHelp+ zostaje aktywowana natychmiast po dokonaniu zakupu i trwa nieprzerwanie przez kolejne 12 miesięcy, z możliwością corocznego odnowienia.
Aby uzyskać korzyści takie jak wypłaty odszkodowania, aktualizacja statusu lotu i dostęp do saloniku lotniskowego, przed odlotem należy dodać szczegóły lotu w naszej aplikacji lub w panelu użytkownikaZalecamy dodanie lotów zaraz po ich zakupie. Należy to zrobić najpóźniej na 48 godzin przed odlotem.


Czym jest AirHelp+?

AirHelp+ to subskrypcja umożliwiająca bezstresowe latanie. Jeżeli coś pójdzie nie tak, otrzymasz szybką wypłatę z tytułu ubezpieczenia i dostęp do wygodnego saloniku lotniskowego. Wszystko to niezależnie od odszkodowania, które Ci przysługuje od linii lotniczej.

Korzyści związane z subskrypcją:

  • Ubezpieczenie lotu: wypłata 100 € w ciągu kilku dni od opóźnienia lotu wynoszącego więcej niż 3 godziny, odwołania lotu w ostatniej chwili lub przekierowania lotu.

  • Ubezpieczenie od spóźnienia na lot przesiadkowy: wypłata 200 € w ciągu kilku dni od spóźnienia na lot przesiadkowy.

  • Ubezpieczenie bagażu: wypłata 100 € w ciągu kilku dni od zgłoszenia zagubienia lub opóźnienia bagażu.

  • Możliwość skorzystania z saloniku lotniskowego: ponad 1300 saloników lotniskowych na całym świecie dostępnych w razie odwołania lotu lub opóźnienia go o ponad godzinę.

  • Do 600 € odszkodowania dla linii lotniczych: nasi eksperci zajmą się obsługą Twojego wniosku od początku do końca. Ciesz się spokojem ducha bez żadnych opłat za usługę.

  • Dedykowane całodobowe wsparcie ekspertów: uzyskaj pomoc w dowolnym czasie i miejscu.

  • Zniżki na podróże: na karty eSIM, wynajem samochodów i inne usługi.

Korzyści są dostępne w czasie trwania subskrypcji i zależą od wybranego pakietu. W przypadku niektórych z nich musisz jednak dodać loty na co najmniej 48 godzin przed planowanym odlotem.


Czy otrzymam jakieś zniżki i korzyści ułatwiające podróż?

Tak! Od zniżek na karty eSIM i wynajem samochodów, aż po możliwość pomijania kolejek do kontroli bezpieczeństwa – nasza subskrypcja zapewnia wiele korzyści. Sprawdź nasze najnowsze oferty i partnerów w swojej aplikacji lub panelu użytkownika.


Jak mogę wykupić AirHelp+?

Usługę AirHelp+ można wykupić na rok lub w ramach pojedynczej rezerwacji:

Subskrypcja roczna: obejmuje okres 12 miesięcy i wszystkie loty, w przypadku których termin wylotu przypada po wykupieniu subskrypcji AirHelp+ oraz przed jej wygaśnięciem.

Kup roczne członkostwo

Gdy wykupisz roczne członkostwo, nie pobierzemy opłat za obsługę Twoich wniosków o odszkodowania za loty z 12-miesięcznego okresu członkostwa.

Plan pojedynczy: Wykupienie planu pojedynczego, który można uzyskać tylko u naszych partnerów, zapewnia dostęp do wszystkich usług uzyskiwania odszkodowania oferowanych przez AirHelp w związku z konkretną rezerwacją, dla której została wykupiona usługa AirHelp+.

Po wykupieniu przez Ciebie Planu Pojedynczego obsłużymy za darmo wszelkie Twoje wnioski złożone w związku z rezerwacją, dla której została wykupiona usługa.


Jak złożyć wniosek z AirHelp+?

Wystarczy, że zalogujesz się w sekcji AirHelp+ i wykonasz opisane w instrukcjach kroki. Twój wniosek zostanie automatycznie przetworzony – bez żadnych opłat.


Czy usługa AirHelp+ obejmuje również wcześniejsze loty, czy ma ona zastosowanie tylko do bieżących wniosków?

Usługą AirHelp+ objęte są wszystkie zakłócenia lotu mające miejsce po zakupie członkostwa. Nie ma ona zastosowania w przypadku wcześniejszych zakłóceń czy złożonych już wniosków. Jeśli zdobędziemy dla Ciebie odszkodowanie za wcześniejszy lot, naliczone zostaną nasze standardowe opłaty.

Od tej zasady jest jednak pewien wyjątek: zakłócenie wcześniejszego lotu może zostać objęte usługą AirHelp+, jeżeli uznamy, że istnieje szansa na uzyskanie odszkodowania dobrowolnego (jest to nieobjęty przepisami prawa rodzaj rekompensaty – np. w formie vouchera – którą linia lotnicza może zaoferować w ramach gestu dobrej woli). W takim przypadku możesz wykupić roczne członkostwo AirHelp+, które będzie obejmować zarówno Twoje przyszłe loty, jak i wniosek o odszkodowanie dobrowolne dotyczący konkretnego wcześniejszego lotu.


Jak anulować subskrypcję AirHelp+?

Subskrypcja AirHelp+ trwa 12 miesięcy, ale w dowolnym momencie możesz ją anulować, żeby zapobiec jej przedłużeniu.

Aby anulować subskrypcję, otwórz aplikację lub przejdź do panelu użytkownika, wybierz „Moje konto” i idź do zakładki „Pakiet i korzyści”. Następnie przewiń w dół do opcji „Zarządzanie pakietem” i kliknij polecenie „Anuluj pakiet”. Możesz też wysłać wiadomość e-mail na adres [email protected].

Anulowanie subskrypcji w ciągu 14 dni.

Jeżeli anulujesz subskrypcję w ciągu 14 dni od zakupu, zwrócimy Ci pieniądze, chyba że masz już za sobą podróż objętą ubezpieczeniem. Wystarczy, że wyślesz wiadomość e-mail na adres [email protected].


Kiedy zostanie naliczona opłata za AirHelp+?

Pełna kwota jest naliczana w momencie wykupienia członkostwa AirHelp+.

Członkostwo roczne odnawia się automatycznie, więc kolejna opłata zostanie naliczona po upływie roku.


Mam wykupioną usługę AirHelp+, ale mój wniosek został odrzucony po próbie złożenia go za pośrednictwem strony AirHelp. Co mam robić?

Członkom AirHelp+ został udostępniony specjalny obszar, w którym mogą składać wnioski o odszkodowanie. Zaloguj się w sekcji AirHelp+ i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami, aby złożyć wniosek.

Jeżeli potrzebujesz naszej pomocy, możesz skontaktować się z obsługą klienta.


Mam wykupioną usługę AirHelp+, ale mój lot nie kwalifikuje się do odszkodowania. Co mam robić?

W ramach członkostwa AirHelp+ klientom przysługuje bezpłatny dostęp do usług w zakresie rekompensat za lot, ale to, czy dany lot kwalifikuje się do odszkodowania, zależy od okoliczności zakłócenia oraz obowiązujących przepisów prawa międzynarodowego i miejscowego.

Upewnij się, że składasz wniosek w sekcji AirHelp+, tak abyśmy mogli wziąć pod uwagę odpowiednie przepisy dotyczące pasażerów lotniczych i uzyskać dla Ciebie należne odszkodowanie.

Pamiętaj, że nawet jeśli Twój lot nie kwalifikuje się do odszkodowania, nadal masz dostęp do naszych innych usług, w tym konsultacji z ekspertami za pośrednictwem czatu na żywo.


Jak mogę zdobyć pieniądze, które obiecywała mi agencja turystyczna podczas zakupu ubezpieczenia?

Prosimy pamiętać, że AirHelp+ nie jest ubezpieczeniem podróżnym (chociaż w zależności od wykupionego planu może obejmować ubezpieczenie AirPayout i AirLuggage).

AirHelp+ to oferowany przez firmę AirHelp program członkowski zapewniający pasażerom pomoc w przypadku zakłóceń lotów.

Jeśli masz członkostwo AirHelp+ i Twój lot był opóźniony lub został odwołany, może przysługiwać Ci odszkodowanie. Przejdź do swojego panelu użytkownika AirHelp+ , aby sprawdzić przysługującą Ci kwotę.


Czy AirHelp może ubiegać się o zwrot kosztów biletu w moim imieniu?

Aby odzyskać pieniądze za bilet lotniczy, najlepiej skontaktować się bezpośrednio z biurem podróży lub spróbować uzyskać zwrot środków na kartę kredytową. Z naszego doświadczenia wynika, że są to najszybsze sposoby na uzyskanie zwrotu kosztów biletu.

Jeśli jednak w Twoim przypadku metody te się nie sprawdziły, możesz skorzystać ze wsparcia ekspertów w ramach członkostwa AirHelp+. Złożymy wówczas w Twoim imieniu wniosek o zwrot kosztów biletu bezpośrednio do linii lotniczej – takie rozwiązanie wiąże się jednak z dłuższym czasem oczekiwania na odpowiedź.

AirHelp należy do stowarzyszenia APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

O AirHelp pisano w:

Money.pl logo
TokFM logo
Onet.pl logo
Wyborcza logo

Pobierz naszą darmową aplikację


Warunki UmowyPolityka prywatnościPliki cookieImprint

Copyright © 2025 AirHelp

Sprawdź odszkodowanie