AirHelp Plus


Jakie wymagania trzeba spełnić, aby uzyskać wypłatę w ramach ubezpieczenia AirLuggage?

Jeśli Twój bagaż zaginął lub dotarł z opóźnieniem, konieczne będzie wysłanie nam kopii Twojego dokumentu tożsamości, danych rachunku bankowego, zdjęcia kwitu bagażowego, potwierdzenia rezerwacji lotu i ważnego numeru raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) otrzymanego w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku. Wymagane informacje należy przesłać w ciągu 28 dni od wystąpienia zdarzenia. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.


Co oznacza „podróż”?

Podróż to realizacja jednego pełnego planu podróży. Oznacza to, że jedna podróż obejmuje cały plan podróży, w tym lot na miejsce docelowe (wychodzący) i lot powrotny, a także wszystkie ewentualne loty przesiadkowe. Jeśli planujesz lot tylko w jedną stronę, liczy się on jako jedna podróż.


Czy w przypadku zarejestrowania podróży w ramach członkostwa AirHelp+, a następnie rozszerzenia członkostwa do wyższego pakietu, moja wcześniej zarejestrowana podróż będzie objęta ubezpieczeniami dostępnymi w nowym pakiecie AirHelp+?

Ubezpieczeniami dostępnymi w nowym pakiecie AirHelp+ możemy objąć wyłącznie podróże dodane do panelu użytkownika po rozszerzeniu członkostwa. Jeśli podróż została dodana w ramach poprzedniego członkostwa, nie będzie ona objęta nową subskrypcją, nawet jeśli lot rozpoczyna się po przejściu na wyższy pakiet.

Możesz jednak usunąć podróż i ponownie dodać ją już po przejściu na wyższy pakiet, pod warunkiem że zrobisz to na co najmniej 48 godzin przed odlotem, a Twój lot nie został jeszcze zakłócony.


Czy mogę otrzymać wypłatę odszkodowania na konto bankowe zarejestrowane na inne dane niż imię i nazwisko w mojej subskrypcji AirHelp+?

Nie. Ze względów bezpieczeństwa przelewu bankowego możemy dokonać tylko na konto osoby, na którą zarejestrowana jest subskrypcja AirHelp+. 


Kiedy nie można skorzystać z ubezpieczenia AirPayout?

Ubezpieczenie AirPayout nie może objąć zakłócenia lotu w przypadku gdy:

  • Nie masz ważnego potwierdzenia rezerwacji lub karty pokładowej. 

  • Twój lot został odwołany na ponad 28 dni przed planowaną datą odlotu. 

  • Na Twój lot miały wpływ: 

    • Wojna domowa lub wojna w innych krajach. 

    • Zagrożenie spowodowane ładunkami wybuchowymi, odpadami radioaktywnymi lub innym źródłem promieniowania. 

    • Ogłoszenie stanu zagrożenia zdrowia, np. pandemii lub epidemii. 

    • Wszelkie straty, szkody, odpowiedzialność prawna lub wydatki spowodowane działaniem cybernetycznym lub incydentem cybernetycznym. 

  • Jakieś zdarzenie zakłóci ruch lotniczy na czas dłuższy niż 7 dni – przykłady takich sytuacji obejmują strajki, demonstracje publiczne lub ekstremalne warunki pogodowe. W takich przypadkach ubezpieczenie AirPayout pokrywa koszty związane z opóźnieniami i odwołaniami, które miały miejsce w ciągu pierwszych 7 dni zakłócenia ruchu lotniczego. Jeśli data Twojego lotu przypada na 8. lub kolejny dzień trwającego zakłócenia, w takiej sytuacji nie przysługuje Ci wypłata z tytułu ubezpieczenia.


Co to jest karta eSIM?

Karta eSIM to cyfrowa wersja karty SIM pozwalająca korzystać z większej ilości danych podczas podróży za granicę.

Nawiązaliśmy współpracę z airalo.com, aby umożliwić Ci zakup dodatkowych danych przed podróżą po obniżonej cenie. Wystarczy, że podczas zakupu na stronie airalo.com podasz kod promocyjny.


Czy usługa AirHelp+ jest dostępna w moim kraju?

Tak, usługa AirHelp+ jest dostępna na całym świecie i oferuje wsparcie wszystkim pasażerom lotniczym, bez względu na to, dokąd lecą lub gdzie mieszkają.

Podstawą naszych działań jest szeroki wachlarz przepisów chroniących prawa pasażerów lotniczych obowiązujących na świecie, w tym między innymi europejskie rozporządzenie WE 261, konwencja montrealska i brazylijskie regulacje ANAC 400. W ten sposób chcemy zagwarantować wszystkim podróżnym należne im wsparcie i pomoc w ubieganiu się o odszkodowanie.


Jak mogę zdobyć pieniądze, które obiecywała mi agencja turystyczna podczas zakupu ubezpieczenia?

Prosimy pamiętać, że AirHelp+ nie jest ubezpieczeniem podróżnym (chociaż w zależności od wykupionego planu może obejmować ubezpieczenie AirPayout i AirLuggage). 

AirHelp+ to oferowany przez firmę AirHelp program członkowski zapewniający pasażerom pomoc w przypadku zakłóceń lotów. 

Jeśli masz członkostwo AirHelp+ i Twój lot był opóźniony lub został odwołany, może przysługiwać Ci odszkodowanie. Przejdź do swojego panelu użytkownika AirHelp+ , aby sprawdzić przysługującą Ci kwotę.


Czy ubezpieczenie AirLuggage obejmuje bagaże współpasażerów?

Nie – AirLuggage chroni wyłącznie bagaże odprawione na nazwisko członka AirHelp+.


Czy do saloniku lotniskowego mogę przyjść ze współpasażerami?

Karty wstępu do saloników lotniskowych są wydawane tylko dla członków AirHelp+. Nie dotyczą natomiast współpasażerów.

Pasażerowie podróżujący z Tobą mogą zapłacić za wstęp do saloniku lotniskowego, jeśli nie posiadają członkostwa w AirHelp+.


Czy mogę dodać współpasażerów do mojej podróży?

Nie – usługa AirHelp+ obejmuje tylko Ciebie jako członka AirHelp+.

Pasażerowie podróżujący z Tobą będą potrzebować własnego członkostwa, aby korzystać z takich korzyści jak AirLuggage i dostęp do saloniku lotniskowego w przypadku wystąpienia zakłóceń.


Co to jest AirLuggage?

AirLuggage to łatwe ubezpieczenie bagażu. Chroni Cię przed zakłóceniami związanymi z bagażem podczas Twoich przyszłych podróży. Jeśli Twój bagaż rejestrowany zostanie zagubiony lub dotrze do miejsca docelowego z opóźnieniem, otrzymasz 100 € odszkodowania.


Jak aktywować subskrypcję AirHelp+?

Po wykupieniu AirHelp+ w odniesieniu do konkretnego lotu nie trzeba wykonywać żadnych czynności w celu aktywacji usługi.

Roczna subskrypcja AirHelp+ zostaje aktywowana natychmiast po dokonaniu zakupu i trwa nieprzerwanie przez kolejne 12 miesięcy, z możliwością corocznego odnowienia. Aby skorzystać z takich usług jak ubezpieczenie AirPayout, informacje o statusie lotu czy dostęp do saloniku lotniskowego, należy dodać szczegóły lotu w panelu użytkownika przed odlotem. 


Kiedy subskrypcja AirHelp+ ulega wznowieniu?

Subskrypcja roczna ulega wznowieniu co roku, chyba że ją anulujesz.
W większości przypadków płatność jest pobierana po 12 miesiącach od daty zakupu, dzięki czemu subskrypcja zachowuje ważność bez żadnej przerwy.


Co to jest AirPayout?

AirPayout to przystępne ubezpieczenie. AirPayout proaktywnie śledzi Twój lot i szybko wypłaca Ci 100 € za problemy z lotem. Jest to dodatek do odszkodowania od linii lotniczej.

Otrzymasz 100 € w przypadku, gdy dowolny lot w trakcie podróży zostanie:

  • opóźniony o co najmniej 3 godziny w momencie przylotu,

  • odwołany w ciągu 28 dni przed wylotem,

  • przekierowany.

Nie wymagamy wypełniania żadnych dokumentów ani składania żadnych podpisów. Środki trafiają na Twoje konto w ciągu kilku dni. Monitorujemy Twoje loty i powiadamiamy Cię, gdy masz prawo do wypłaty odszkodowania.

Aby podróż kwalifikowała się do objęcia ubezpieczeniem AirPayout, trzeba ją dodać do panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed odlotem.


Na jakich zasadach działa dostęp do saloników lotniskowych oferowany w pakiecie AirHelp+?

Po wykupieniu pakietu AirHelp+ zyskujesz dostęp do saloników lotniskowych za każdym razem, gdy Twój lot jest opóźniony o ponad godzinę lub odwołany na mniej niż 6 godzin przed odlotem. Liczba objętych podróży różni się w zależności od wybranego pakietu.

Aby skorzystać z tej opcji, musisz przed odlotem podać szczegóły lotu w swoim panelu użytkownika AirHelp+. Panel użytkownika jest dostępny po wykupieniu pakietu AirHelp+.

Jeżeli Twój lot zostanie zidentyfikowany jako zakłócony, otrzymasz kartę wstępu do saloniku lotniskowego.

Realizacja usługi zależy od dostępności i godzin otwarcia saloniku lotniskowego na danym lotnisku. Możesz tutaj sprawdzić dostępność saloniku lotniskowego. Nie przejmuj się, jeśli nie skorzystasz z karty wstępu do saloniku od razu. Będzie ona ważna przez 3 miesiące w ponad 1100 salonikach lotniskowych na całym świecie.


Jak aktywować członkostwo w AirHelp+?

Po wykupieniu od partnera członkostwa AirHelp+ obejmującego konkretny lot nie trzeba wykonywać żadnych czynności w celu aktywacji usługi.

Po wykupieniu rocznej usługi AirHelp+ członkostwo zostaje aktywowane natychmiast po dokonaniu zakupu i trwa nieprzerwanie przez kolejne 12 miesięcy, z możliwością corocznego odnowienia. Aby skorzystać z takich usług jak ubezpieczenie AirPayout, informacje o statusie lotu czy dostęp do saloniku lotniskowego, należy dodać szczegóły lotu w panelu użytkownika przed odlotem. 


Czym jest AirHelp+?

AirHelp+ to oferowany przez firmę AirHelp program członkowski zapewniający pasażerom pomoc w przypadku zakłóceń lotów.

Członkowie nie ponoszą opłat, gdy AirHelp uzyskuje dla nich odszkodowanie. Mogą również korzystać z pakietu usług dostępnych wyłącznie dla członków.

Łatwe uzyskiwanie odszkodowania za lot

  • Sprawdzimy, czy masz prawo do odszkodowania, i uzyskamy dla Ciebie pieniądze, które Ci się należą od linii lotniczej.

  • Złożymy w Twoim imieniu wniosek o zwrot pieniędzy straconych w związku z zakłóceniem lotu, takich jak koszty dodatkowego noclegu czy wycieczki, na którą nie udało Ci się zdążyć z powodu opóźnienia (dotyczy wyłącznie wniosków na kwoty powyżej 200 €).

  • Pomożemy Ci uzyskać odszkodowanie za utracony, opóźniony lub uszkodzony bagaż.

Dodatkowe wsparcie w przypadku opóźnionych i odwołanych lotów

  • Ubezpieczenie AirPayout: wypłata dodatkowych 100 € w ciągu kilku dni od problemu z lotem.

  • Ubezpieczenie AirLuggage: otrzymasz 100 € za zagubiony lub opóźniony bagaż.

  • Dostęp do saloniku lotniskowego w przypadku odwołania lotu w ostatniej chwili lub opóźnienia.

  • Kontakt z naszymi ekspertami i możliwość uzyskania porady przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

Usługi są dostępne wyłącznie w przypadku lotów odbywających się w okresie członkostwa. Dostępne usługi różnią się w zależności od wykupionego planu.


Jakie korzyści daje wykupienie AirHelp+?

  • Brak opłat za uzyskanie przez AirHelp dla Ciebie odszkodowania

  • Całodobowa pomoc naszego zespołu ekspertów na czacie

Dodatkowe korzyści dostępne wyłącznie dla subskrybentów:

  • Ubezpieczenie AirPayout: wypłata dodatkowych 100 € w ciągu kilku dni od problemu z lotem

  • Ubezpieczenie AirLuggage: 100 € za zagubiony lub opóźniony bagaż.

  • Wnioski o odszkodowanie za problemy z bagażem: jeżeli Twój bagaż zostanie uszkodzony, zagubiony lub dotrze na miejsce z opóźnieniem, sprawdzimy, czy problem kwalifikuje się do odszkodowania od linii lotniczej, i pomożemy Ci je uzyskać.

  • Obsługa wniosków o zwrot poniesionych kosztów: sprawdzimy, czy masz prawo do odszkodowania za pieniądze stracone w związku z zakłóceniem lotu, takie jak koszty dodatkowego noclegu czy wycieczki, na którą nie udało się zdążyć (minimalna wartość wnioskowanego odszkodowania 200 €).

  • Saloniki lotniskowe: umożliwimy Ci skorzystanie z wygodnego saloniku lotniskowego w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż godzinę lub odwołania go na mniej niż 6 godzin przed odlotem.

Dostępne usługi różnią się w zależności od wykupionego pakietu.


Jak mogę wykupić AirHelp+?

Usługę AirHelp+ można wykupić na rok lub w ramach pojedynczej rezerwacji:

Subskrypcja roczna: obejmuje okres 12 miesięcy i wszystkie loty, w przypadku których termin wylotu przypada po wykupieniu subskrypcji AirHelp+ oraz przed jej wygaśnięciem.

Kup roczne członkostwo

Gdy wykupisz roczne członkostwo, nie pobierzemy opłat za obsługę Twoich wniosków o odszkodowania za loty z 12-miesięcznego okresu członkostwa.

Plan pojedynczy: Wykupienie planu pojedynczego, który można uzyskać tylko u naszych partnerów, zapewnia dostęp do wszystkich usług uzyskiwania odszkodowania oferowanych przez AirHelp w związku z konkretną rezerwacją, dla której została wykupiona usługa AirHelp+.

Po wykupieniu przez Ciebie Planu Pojedynczego obsłużymy za darmo wszelkie Twoje wnioski złożone w związku z rezerwacją, dla której została wykupiona usługa.


Jak złożyć wniosek z AirHelp+?

Wystarczy, że zalogujesz się w sekcji AirHelp+ i wykonasz opisane w instrukcjach kroki. Twój wniosek zostanie automatycznie przetworzony – bez żadnych opłat.


Czy usługa AirHelp+ obejmuje również wcześniejsze loty, czy ma ona zastosowanie tylko do bieżących wniosków?

Usługą AirHelp+ objęte są wszystkie zakłócenia lotu mające miejsce po zakupie członkostwa. Nie ma ona zastosowania w przypadku wcześniejszych zakłóceń czy złożonych już wniosków. Jeśli zdobędziemy dla Ciebie odszkodowanie za wcześniejszy lot, naliczone zostaną nasze standardowe opłaty.

Od tej zasady jest jednak pewien wyjątek: zakłócenie wcześniejszego lotu może zostać objęte usługą AirHelp+, jeżeli uznamy, że istnieje szansa na uzyskanie odszkodowania dobrowolnego (jest to nieobjęty przepisami prawa rodzaj rekompensaty – np. w formie vouchera – którą linia lotnicza może zaoferować w ramach gestu dobrej woli). W takim przypadku możesz wykupić roczne członkostwo AirHelp+, które będzie obejmować zarówno Twoje przyszłe loty, jak i wniosek o odszkodowanie dobrowolne dotyczący konkretnego wcześniejszego lotu.


Jak anulować subskrypcję AirHelp+?

Roczną subskrypcję AirHelp+ wykupuje się na minimum 12 miesięcy. Możesz anulować usługę w dowolnym momencie, a po zakończeniu bieżącego 12-miesięcznego okresu nie zostanie ona odnowiona.

Aby anulować subskrypcję z poziomu panelu użytkownika AirHelp+, wybierz opcję zarządzania subskrypcją, a następnie opcję anulowania subskrypcji. Subskrypcję możesz anulować także poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres [email protected].

Anulowanie subskrypcji w ciągu 14 dni:

Jeśli zmienisz zdanie i zechcesz zrezygnować z subskrypcji AirHelp+, możesz anulować ją w ciągu 14 dni od wykupienia i otrzymać pełny zwrot pieniędzy. Wystarczy wysłać wiadomość e-mail na adres [email protected]. Pamiętaj jednak, że zwrot środków nie przysługuje, jeśli w ciągu tych 14 dni odbyłeś(-aś) loty objęte usługą AirHelp+.


Kiedy zostanie naliczona opłata za AirHelp+?

Pełna kwota jest naliczana w momencie wykupienia członkostwa AirHelp+.

Członkostwo roczne odnawia się automatycznie, więc kolejna opłata zostanie naliczona po upływie roku.


Mam wykupioną usługę AirHelp+, ale mój wniosek został odrzucony po próbie złożenia go za pośrednictwem strony AirHelp. Co mam robić?

Członkom AirHelp+ został udostępniony specjalny obszar, w którym mogą składać wnioski o odszkodowanie. Zaloguj się w sekcji AirHelp+ i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami, aby złożyć wniosek.

Jeżeli potrzebujesz naszej pomocy, możesz skontaktować się z obsługą klienta.


Mam wykupioną usługę AirHelp+, ale mój lot nie kwalifikuje się do odszkodowania. Co mam robić?

W ramach członkostwa AirHelp+ klientom przysługuje bezpłatny dostęp do usług w zakresie rekompensat za lot, ale to, czy dany lot kwalifikuje się do odszkodowania, zależy od okoliczności zakłócenia oraz obowiązujących przepisów prawa międzynarodowego i miejscowego.

Upewnij się, że składasz wniosek w sekcji AirHelp+, tak abyśmy mogli wziąć pod uwagę odpowiednie przepisy dotyczące pasażerów lotniczych i uzyskać dla Ciebie należne odszkodowanie.

Pamiętaj, że nawet jeśli Twój lot nie kwalifikuje się do odszkodowania, nadal masz dostęp do naszych innych usług, w tym konsultacji z ekspertami za pośrednictwem czatu na żywo.


Jak mogę zdobyć pieniądze, które obiecywała mi agencja turystyczna podczas zakupu ubezpieczenia?

Prosimy pamiętać, że AirHelp+ nie jest ubezpieczeniem podróżnym (chociaż w zależności od wykupionego planu może obejmować ubezpieczenie AirPayout i AirLuggage).

AirHelp+ to oferowany przez firmę AirHelp program członkowski zapewniający pasażerom pomoc w przypadku zakłóceń lotów.

Jeśli masz członkostwo AirHelp+ i Twój lot był opóźniony lub został odwołany, może przysługiwać Ci odszkodowanie. Przejdź do swojego panelu użytkownika AirHelp+ , aby sprawdzić przysługującą Ci kwotę.


Czy AirHelp może ubiegać się o zwrot kosztów biletu w moim imieniu?

Aby odzyskać pieniądze za bilet lotniczy, najlepiej skontaktować się bezpośrednio z biurem podróży lub spróbować uzyskać zwrot środków na kartę kredytową. Z naszego doświadczenia wynika, że są to najszybsze sposoby na uzyskanie zwrotu kosztów biletu.

Jeśli jednak w Twoim przypadku metody te się nie sprawdziły, możesz skorzystać ze wsparcia ekspertów w ramach członkostwa AirHelp+. Złożymy wówczas w Twoim imieniu wniosek o zwrot kosztów biletu bezpośrednio do linii lotniczej – takie rozwiązanie wiąże się jednak z dłuższym czasem oczekiwania na odpowiedź.

O AirHelp pisano w:

Money.pl logoTokFM logoOnet.pl logoWyborcza logo

AirHelp należy do stowarzyszenia APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

Zapisz się do newslettera

Najnowsze wskazówki i rady prześlemy prosto na Twoją skrzynkę odbiorczą.

Copyright © 2024 AirHelp

Sprawdź odszkodowanie

Wszystkie linie