Ubezpieczenie AirLuggage
Jakie wymagania trzeba spełnić, aby uzyskać wypłatę w ramach ubezpieczenia AirLuggage?
Jeśli Twój bagaż zaginął lub dotarł z opóźnieniem, konieczne będzie wysłanie nam kopii Twojego dokumentu tożsamości, danych rachunku bankowego, zdjęcia kwitu bagażowego, potwierdzenia rezerwacji lotu i ważnego numeru raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) otrzymanego w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku. Wymagane informacje należy przesłać w ciągu 28 dni od wystąpienia zdarzenia. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Czy istnieje limit czasu na zgłoszenie firmie AirHelp zagubionego bagażu?
Jeśli masz subskrypcję AirHelp+ i Twój bagaż został zagubiony lub dotarł z opóźnieniem, musisz przesłać wymagane informacje w ciągu 28 dni od wystąpienia zdarzenia. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Wymagane dokumenty i dane to: kopia Twojego dokumentu tożsamości, dane rachunku bankowego, zdjęcie kwitu bagażowego, potwierdzenie rezerwacji lotu i ważny numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) otrzymany w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku.
Otrzymałem(-am) wiadomość od AirHelp+, z której wynika, że należy mi się wypłata odszkodowania. Ile mam czasu na poproszenie o wypłatę?
Masz 28 dni na poproszenie o wypłatę i podanie nam danych swojego rachunku bankowego. Po upływie 28 dni wypłata odszkodowania przestanie Ci przysługiwać zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Czym jest raport nieprawidłowości bagażowej (PIR)?
Raport nieprawidłowości bagażowej zwany jest też w skrócie raportem PIR – od angielskiego terminu Property Irregularity Report. Jest to dokument, który stanowi dowód opóźnienia lub zagubienia bagażu i umożliwia liniom lotniczym jego odszukanie i odzyskanie. Można go uzyskać w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku.
Gdy tylko zauważysz brak bagażu, uzyskaj ten dokument i pilnuj, aby go nie zgubić. Będzie on potrzebny do odzyskania bagażu, a jego zdjęcie należy przesłać, składając wniosek o wypłatę odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage.
Dlaczego prosicie o mój lotniczy kwit bagażowy?
Potrzebujemy zdjęcia kwitu bagażowego wystawionego przez linie lotnicze, aby potwierdzić, że zagubiony lub opóźniony bagaż należał do Ciebie i odpowiadał informacjom zawartym w raporcie nieprawidłowości bagażowej (PIR).
Ubezpieczenie AirLuggage obejmuje wyłącznie bagaż zarejestrowany na imię i nazwisko członka AirHelp+.
Co, jeśli nie mam lotniczego kwitu bagażowego?
Zdjęcie kwitu bagażowego jest wymagane do uzyskania wypłaty z ubezpieczenia AirLuggage. Bez niego nie będziemy mogli rozpatrzyć wniosku o odszkodowanie.
Czym jest lotniczy kwit bagażowy?
Kwit bagażowy wystawiany przez linie lotnicze to etykieta lub bilet, które otrzymujesz podczas odprawy bagażu. Pozwala on liniom lotniczym zidentyfikować bagaż i skierować go do miejsca docelowego. Służy również do rozróżniania podobnych walizek na karuzeli w miejscu docelowym.
Zazwyczaj wystawiane są dwie kopie – jedna jest przymocowywana do uchwytu walizki, a druga dołączana do karty pokładowej lub wręczana do ręki w przypadku korzystania z cyfrowej karty pokładowej.
Pamiętaj, aby zachować otrzymaną kopię kwitu bagażowego, ponieważ będzie potrzebna przy odbiorze bagażu z karuzeli bagażowej oraz w celu uzyskania raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) w przypadku opóźnienia lub zaginięcia bagażu.
Co się stanie z moim ubezpieczeniem AirLuggage, jeśli nie będę podróżować z bagażem rejestrowanym?
Gdy będziesz dodawać podróż do swojego panelu użytkownika, zapytamy Cię, czy będziesz podróżować z bagażem rejestrowanym. Jeśli odpowiesz przecząco, nie dodamy ubezpieczenia AirLuggage do tej podróży. Dzięki temu będziesz mieć możliwość zastosowania ubezpieczenia AirLuggage do innej przyszłej podróży z bagażem rejestrowanym.
Co to jest AirLuggage?
AirLuggage to łatwe ubezpieczenie bagażu. Chroni Cię przed zakłóceniami związanymi z bagażem podczas Twoich przyszłych podróży. Jeśli Twój bagaż rejestrowany zostanie zagubiony lub dotrze do miejsca docelowego z opóźnieniem, otrzymasz 100 € odszkodowania.
W jakich sytuacjach otrzymam wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage?
Jeśli Twoja podróż jest objęta ubezpieczeniem AirLuggage, otrzymasz odszkodowanie w wysokości 100 € za bagaż rejestrowany, który został zagubiony lub dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, niezależnie od liczby sztuk bagażu.
W przeciwieństwie do innych produktów na rynku, nie mamy żadnego progu liczby godzin opóźnienia bagażu. Aby uzyskać odszkodowanie, należy przedstawić numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) otrzymany w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku, a także zdjęcie odcinka bagażowego, Twoje dane bankowe i ważny dokument tożsamości.
Czy AirLuggage obejmuje wszystkie loty podczas mojej podróży?
Tak! Ubezpieczenie AirLuggage obejmuje bagaże zarejestrowane na każdy lot dodany do podróży w panelu użytkownika AirHelp Plus.
To, ile lotów obejmuje jedna podróż, zależy od Ciebie. Należy jednak pamiętać, że przysługuje maksymalnie 1 wypłata za jedną podróż. Jeżeli więc wystąpią problemy z bagażem podczas co najmniej 2 oddzielnych lotów w ramach tej samej podróży, wypłatę otrzymasz tylko raz.
Jak uzyskać raport nieprawidłowości bagażowej (PIR)?
Numer PIR otrzymasz, gdy zgłosisz problem z bagażem w punkcie zagubionego bagażu na lotnisku. Raport ten stanowi dowód wystąpienia zakłócenia związanego z bagażem i jest wymagany, aby otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage.
Jak kupić ubezpieczenie AirLuggage?
Ubezpieczenie AirLuggage jest częścią członkostwa AirHelp+. Obecnie nie jest ono sprzedawane oddzielnie.
Liczba podróży objętych ubezpieczeniem AirLuggage różni się w zależności od wybranego pakietu.
Aby ubezpieczenie miało zastosowanie do podróży, musisz dodać szczegółowe informacje na jej temat w swoim panelu użytkownika AirHelp+ przed planowanym wylotem, a także potwierdzić, że będziesz podróżować z bagażem rejestrowanym.
Jak mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage?
Jeśli bagaż rejestrowany na Twoje nazwisko nie pojawi się na taśmociągu, zgłoś problem w punkcie zagubionego bagażu na lotnisku i uzyskaj Raport Niezgodności Własności (PIR).
Po uzyskaniu raportu PIR możesz złożyć wniosek o odszkodowanie, klikając łącze w wiadomości e-mail, którą wysłaliśmy do Ciebie przed lotem lub za pośrednictwem Twojego panelu użytkownika AirHelp+.
Poprosimy Cię o przesłanie następujących danych:
numeru lub zdjęcia raportu PIR,
zdjęcia kwitu bagażowego,
potwierdzenia rezerwacji lotu,
zdjęcia dokumentu tożsamości,
danych rachunku bankowego.
Prześlemy szczegółowe informacje do naszego partnera ubezpieczeniowego. Jeśli wszystkie informacje są poprawne i ważne, przetworzymy Twoją płatność i wyślemy Ci wiadomość e-mail z potwierdzeniem w ciągu 48 godzin. Od momentu wysłania wiadomości e-mail z potwierdzeniem może minąć kilka dni, zanim wypłata dotrze na Twój rachunek bankowy.
Jak długo czeka się na wypłatę odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage?
Po otrzymaniu od Ciebie niezbędnych informacji, w tym numeru raportu PIR, zdjęcia odcinka bagażowego, dokumentu tożsamości i danych rachunku bankowego, prześlemy je do naszego partnera ubezpieczeniowego w celu zatwierdzenia. W ciągu 48 godzin zostanie podjęta decyzja, czy dany przypadek kwalifikuje się do odszkodowania. Po zatwierdzeniu pieniądze powinny pojawić się na Twoim koncie w ciągu 5 dni roboczych.
Czy muszę udowodnić, co było w moim bagażu, aby otrzymać wypłatę odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage?
Nie, nie ma potrzeby udowadniania zawartości bagażu. Wszystko, czego potrzebujesz do wypłaty odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage, to dokument tożsamości, dane bankowe, zdjęcie bagażu, potwierdzenie rezerwacji lotu i ważny numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR), który otrzymasz w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku.
Czy AirLuggage działa, jeśli to ja anuluję lot?
AirLuggage działa tylko wtedy, gdy wchodzisz na pokład samolotu i jesteś w stanie dostarczyć nam to, czego wymagamy, po wystąpieniu zakłócenia związanego z Twoim bagażem.
Niestety, nie jesteśmy w stanie anulować ochrony AirLuggage, jeśli zdecydujesz się nie lecieć.
Czy mogę dodać ubezpieczenie AirLuggage dla wszystkich podróżujących ze mną pasażerów?
Ubezpieczenie AirLuggage chroni wyłącznie bagaż rejestrowany nadany na nazwisko członka AirHelp+. Bagaże nadane na nazwiska współpasażerów nie są objęte subskrypcją.
Mam ubezpieczenie AirLuggage, a mój bagaż został zagubiony lub dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem. Dlaczego mój wniosek został odrzucony?
Wszystkie informacje, które nam przekazujesz, są natychmiast przekazywane naszemu partnerowi ubezpieczeniowemu w celu weryfikacji i zatwierdzenia. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, takich jak nieprawidłowy numer raportu PIR lub zarejestrowanie bagażu na nazwisko innego pasażera, wniosek zostaje odrzucony.
Jeśli uważasz, że zakłócenie związane z bagażem kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia AirLuggage, ale zostało odrzucone, możesz zażądać, aby Twój wniosek został rozpatrzony przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.
Ile czasu zajmuje potwierdzenie, że kwalifikuję się do otrzymania środków AirLuggage?
Naszym celem jest jak najszybsze potwierdzenie, że dany przypadek kwalifikuje się do odszkodowania. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 48 godzin od otrzymania od Ciebie danych, aby poinformować Cię o naszej decyzji.
Mój wniosek o odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia AirLuggage został zatwierdzony, ale pieniądze jeszcze do mnie nie dotarły
Po wysłaniu przez nas wiadomości e-mail z potwierdzeniem, że wniosek został zatwierdzony, i zainicjowaniu przelewu bankowego może upłynąć do 5 dni roboczych, zanim pieniądze pojawią się na Twoim koncie bankowym.
Jednak mimo naszych największych starań mogą wystąpić sytuacje, w których obsługa płatności przez banki może zająć więcej czasu.
Jeśli nie otrzymasz pieniędzy po upływie 7 dni roboczych od otrzymania wiadomości e-mail, skontaktuj się z naszymi agentami za pomocą naszego czatu online lub pod adresem [email protected].
Do kogo wysyłane są pieniądze z AirLuggage?
Wypłata odszkodowania może zostać wysłana tylko do członka AirHelp+.
Wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage to za mało! Nie pokrywa wartości tego, co znajdowało się w moim bagażu.
Ubezpieczenie AirLuggage ma na celu zapewnienie szybkiej i łatwej wypłaty odszkodowania, aby dać Ci pieniądze na pokrycie niezbędnych kosztów.
Linia lotnicza jest odpowiedzialna za pokrycie pełnego kosztu wszystkiego, co znajdowało się w Twoim bagażu. Ponieważ jesteś członkiem AirHelp+, możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze od linii lotniczej.
Czy otrzymam wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage w mojej walucie?
W przypadku problemów z bagażem otrzymasz odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia AirLuggage w wysokości 100 € za podróż, niezależnie od liczby sztuk bagażu, które zostały zagubione lub dotarły do miejsca docelowego z opóźnieniem. Jest to kwota, którą prześlemy na Twój rachunek bankowy.
Rzeczywista kwota, którą otrzymasz na swój rachunek, będzie jednak wyrażona w walucie rachunku i będzie zależała od aktualnych kursów wymiany stosowanych przez Twój bank.
Nie udało mi się zdobyć raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR). Czy mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia AirLuggage?
Niestety nie. Numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) jest niezbędny, aby kwalifikować się do wypłaty odszkodowania.
Czy ubezpieczenie AirLuggage obejmuje przypadku uszkodzenia bagażu?
Ubezpieczenie AirLuggage oferuje szybkie i łatwe wypłaty odszkodowania w przypadku zagubienia lub opóźnienia bagażu.
Jeśli linia lotnicza uszkodzi Twój bagaż lub jego zawartość, ponosi koszty naprawy lub wymiany. Ponieważ jesteś członkiem AirHelp+, możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze od linii lotniczej.
Jak mogę złożyć skargę dotyczącą AirLuggage?
Rachunki bankowe z jakich krajów są obecnie obsługiwane przez AirLuggage?
Wypłatę odszkodowania możesz otrzymać, jeśli Twoje konto bankowe jest prowadzone w jednym z następujących krajów:
Andora
Argentyna
Armenia
Austria
Azerbejdżan
Bahrajn
Belgia
Bośnia i Hercegowina
Brazylia
Bułgaria
Kamerun
Kanada
Chile
Chiny
Kolumbia
Kostaryka
Chorwacja
Cypr
Czechy
Dania
Republika Dominikańska
Ekwador
Egipt
Estonia
Wyspy Owcze
Finlandia
Francja
Gujana Francuska
Gabon
Niemcy
Grecja
Gwadelupa
Gwatemala
Honduras
Hong Kong
Węgry
Islandia
Indie
Indonezja
Irlandia
Izrael
Włochy
Wybrzeże Kości Słoniowej
Japonia
Jersey
Jordania
Kosowo
Kuwejt
Łotwa
Liechtenstein
Litwa
Luksemburg
Malezja
Malta
Martynika
Majotta
Meksyk
Mołdawia
Monako
Maroko
Holandia
Nowa Kaledonia
Nowa Zelandia
Norwegia
Oman
Peru
Filipiny
Polska
Portugalia
Katar
Reunion
Tajwan
Tajlandia
Turcja
Ukraina
Zjednoczone Emiraty Arabskie
Wielka Brytania
Stany Zjednoczone
Urugwaj
Jeżeli Twojego kraju nie ma na powyższej liście, skontaktuj się z nami za pomocą czatu lub wyślij wiadomość e-mail na adres [email protected]. Poprosimy Cię o dane Twojego konta bankowego do wypłaty odszkodowania.
O AirHelp pisano w: