Ubezpieczenie bagażu
Jakie wymagania trzeba spełnić, aby uzyskać wypłatę w ramach ubezpieczenia bagażu?
Jeśli Twój bagaż został zagubiony lub opóźniony, oto co będziesz potrzebować:
Dowód tożsamości lub paszport
Kwit bagażowy linii lotniczej
Potwierdzenie rezerwacji lub karta pokładowa
Odbierz raport nieprawidłowości bagażowej (PIR) na stanowisku zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku
Dane rachunku bankowego
Pamiętaj: Musisz przesłać nam wymagania w ciągu 28 dni od momentu opóźnienia lub zgubienia bagażu. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Czy istnieje limit czasu na zgłoszenie firmie AirHelp zagubionego bagażu?
Tak. Jeśli masz subskrypcję AirHelp+ i Twój bagaż został zagubiony lub dotarł z opóźnieniem, musisz przesłać wymagane informacje w ciągu 28 dni od wystąpienia opóźnienia lub zgubienia bagażu. Spóźnione lub niekompletne zgłoszenia nie będą się kwalifikowały do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia bagażu zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Otrzymałem(-am) wiadomość od AirHelp+, z której wynika, że należy mi się wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu. Ile mam czasu na poproszenie o wypłatę?
Masz 28 dni na poproszenie o wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu i podanie nam danych swojego rachunku bankowego. Po upływie 28 dni wypłata odszkodowania przestanie Ci przysługiwać zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.
Czym jest raport nieprawidłowości bagażowej (PIR)?
Raport nieprawidłowości bagażowej zwany jest też w skrócie raportem PIR – od angielskiego terminu Property Irregularity Report. Jest to dokument, który stanowi dowód opóźnienia lub zagubienia bagażu i umożliwia liniom lotniczym jego odszukanie i odzyskanie. Można go uzyskać w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku.
Gdy tylko zauważysz brak bagażu, uzyskaj ten dokument i pilnuj, aby go nie zgubić. Będzie on potrzebny do odzyskania bagażu, a jego zdjęcie należy przesłać, składając wniosek o wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu.
Dlaczego prosicie o mój lotniczy kwit bagażowy?
Potrzebujemy zdjęcia kwitu bagażowego wystawionego przez linie lotnicze, aby potwierdzić, że zagubiony lub opóźniony bagaż należał do Ciebie i odpowiadał informacjom zawartym w raporcie nieprawidłowości bagażowej (PIR).
Ubezpieczenie bagażu obejmuje wyłącznie bagaż zarejestrowany na imię i nazwisko subskrybenta AirHelp+.
Co, jeśli nie mam lotniczego kwitu bagażowego?
Zdjęcie kwitu bagażowego jest wymagane do uzyskania wypłaty z ubezpieczenia bagażu. Bez niego nie będziemy mogli rozpatrzyć wniosku o odszkodowanie.
Czym jest lotniczy kwit bagażowy?
Kwit bagażowy wystawiany przez linie lotnicze to etykieta lub bilet, które otrzymujesz podczas odprawy bagażu. Pozwala on liniom lotniczym zidentyfikować bagaż i skierować go do miejsca docelowego. Służy również do rozróżniania podobnych walizek na karuzeli w miejscu docelowym.
Zazwyczaj wystawiane są dwie kopie – jedna jest przymocowywana do uchwytu walizki, a druga dołączana do karty pokładowej lub wręczana do ręki w przypadku korzystania z cyfrowej karty pokładowej.
Pamiętaj, aby zachować otrzymaną kopię kwitu bagażowego, ponieważ będzie potrzebna przy odbiorze bagażu z karuzeli bagażowej oraz w celu uzyskania raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) w przypadku opóźnienia lub zaginięcia bagażu.
Co się stanie z moim ubezpieczeniem bagażu, jeśli nie będę podróżować z bagażem rejestrowanym?
Gdy będziesz dodawać podróż do swojego panelu użytkownika, zapytamy Cię, czy będziesz podróżować z bagażem rejestrowanym. Jeśli odpowiesz przecząco, nie dodamy ubezpieczenia bagażu do tej podróży. Dzięki temu będziesz mieć możliwość zastosowania go do innej przyszłej podróży z bagażem rejestrowanym.
Czy ubezpieczenie bagażu obejmuje bagaże współpasażerów?
Nie. Ubezpieczenie bagażu chroni wyłącznie bagaże odprawione na nazwisko subskrybenta AirHelp+.
Czym jest ubezpieczenie bagażu?
To proste – jeżeli Twój bagaż zostanie zagubiony lub dotrze na miejsce z opóźnieniem, wypłacimy Ci 100 €.
Aby objąć swoje loty ochroną, dodaj je do aplikacji lub panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed odlotem.
Jeżeli Twój bagaż zostanie zagubiony lub opóźniony, uzyskaj na stanowisku zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku raport nieprawidłowości bagażowej (PIR) i prześlij nam potrzebne informacje. Wypłata 100 € wkrótce trafi do Ciebie. To dodatkowe pieniądze, niezależne od odszkodowania, które możesz uzyskać od linii lotniczej.
W jakich sytuacjach otrzymam wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Jeśli Twoja podróż jest objęta ubezpieczeniem bagażu, otrzymasz odszkodowanie w wysokości 100 € za bagaż rejestrowany, który został zagubiony lub dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, niezależnie od liczby sztuk bagażu.
W przeciwieństwie do innych produktów na rynku, nie mamy żadnego progu liczby godzin opóźnienia bagażu. Aby uzyskać odszkodowanie, należy przedstawić numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR) otrzymany w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku, a także zdjęcie odcinka bagażowego, Twoje dane bankowe i ważny dokument tożsamości.
Czy ubezpieczenie bagażu obejmuje wszystkie loty w ramach mojej podróży?
Ubezpieczenie bagażu chroni Twój bagaż rejestrowany podczas wszystkich lotów, które uwzględnisz podczas dodawania podróży na swoim koncie. Pamiętaj jednak, żeby dodać loty i potwierdzić, że podróżujesz z bagażem rejestrowanym, na co najmniej 48 godzin przed planowanym wylotem.
Liczba podróży objętych ochroną zależy od wybranego pakietu AirHelp+.
To, ile lotów obejmuje jedna podróż, zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak, że obowiązuje ograniczenie do 1 wypłaty w ramach jednej podróży. Jeżeli więc wystąpią problemy z bagażem podczas co najmniej 2 oddzielnych lotów w ramach tej samej podróży, wypłatę otrzymasz tylko raz.
Jak uzyskać raport nieprawidłowości bagażowej (PIR)?
Numer PIR otrzymasz, gdy zgłosisz problem z bagażem w punkcie zagubionego bagażu na lotnisku. Raport ten stanowi dowód wystąpienia problemu z bagażem i jest wymagany, aby otrzymać wypłatę z tytułu ubezpieczenia bagażu.
Jak kupić ubezpieczenie bagażu?
Subskrybenci AirHelp+ otrzymują ubezpieczenie bagażu w ramach pakietu. Obecnie nie jest ono sprzedawane oddzielnie.
Ubezpieczenie bagażu chroni Twój bagaż podczas wszystkich podróży zarejestrowanych w panelu użytkownika przez cały okres subskrypcji.
Liczba podróży objętych ochroną zależy od wybranego pakietu. Na przykład pakiet AirHelp+ Smart obejmuje 3 podróże.
Jak mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Jeśli bagaż rejestrowany na Twoje nazwisko nie pojawi się na taśmociągu, zgłoś problem w punkcie zagubionego bagażu na lotnisku i uzyskaj Raport Niezgodności Własności (PIR).
Po uzyskaniu numeru raportu PIR możesz złożyć wniosek o odszkodowanie, klikając link w wiadomości e-mail, którą wysłaliśmy do Ciebie przed lotem, lub korzystając z panelu użytkownika.
Poprosimy Cię o przesłanie następujących danych:
kopia raportu PIR,
zdjęcia kwitu bagażowego,
potwierdzenia rezerwacji lotu,
zdjęcia dokumentu tożsamości,
danych rachunku bankowego.
Prześlemy szczegółowe informacje do naszego partnera ubezpieczeniowego. Jeśli wszystkie informacje są poprawne i ważne, przetworzymy Twoją płatność i wyślemy Ci wiadomość e-mail z potwierdzeniem w ciągu 48 godzin. Od momentu wysłania wiadomości e-mail z potwierdzeniem może minąć kilka dni, zanim wypłata dotrze na Twój rachunek bankowy.
Jak długo czeka się na wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Po otrzymaniu od Ciebie niezbędnych informacji, w tym numeru raportu PIR, zdjęcia odcinka bagażowego, dokumentu tożsamości i danych rachunku bankowego, prześlemy je do naszego partnera ubezpieczeniowego w celu zatwierdzenia. W ciągu 48 godzin zostanie podjęta decyzja, czy dany przypadek kwalifikuje się do odszkodowania. Po zatwierdzeniu wypłaty odszkodowania wyślemy ją do Ciebie w ciągu kilku godzin.
Czy muszę udowodnić, co było w moim bagażu, aby otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Nie, nie ma potrzeby udowadniania zawartości bagażu. Wszystko, czego potrzebujesz do wypłaty odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu, to dokument tożsamości, dane bankowe, zdjęcie bagażu, potwierdzenie rezerwacji lotu i ważny numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR), który otrzymasz w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku.
Czy ubezpieczenie bagażu działa, jeśli to ja anuluję lot?
Ubezpieczenie działa tylko wtedy, gdy wchodzisz na pokład samolotu i jesteś w stanie dostarczyć nam to, czego wymagamy, po wystąpieniu zakłócenia związanego z Twoim bagażem.
Niestety, nie jesteśmy w stanie anulować ubezpieczenia bagażu, jeśli zdecydujesz się nie lecieć.
Czy mogę dodać ubezpieczenie bagażu dla wszystkich podróżujących ze mną pasażerów?
Ubezpieczenie bagażu chroni wyłącznie bagaż rejestrowany nadany na nazwisko subskrybenta AirHelp+. Bagaże nadane na nazwiska współpasażerów nie są objęte subskrypcją.
Mam ubezpieczenie bagażu, a mój bagaż został zagubiony lub dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem. Dlaczego mój wniosek został odrzucony?
Wszystkie informacje, które nam przekazujesz, są natychmiast przekazywane naszemu partnerowi ubezpieczeniowemu w celu weryfikacji i zatwierdzenia. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, takich jak nieprawidłowy numer raportu PIR lub zarejestrowanie bagażu na nazwisko innego pasażera, wniosek zostaje odrzucony.
Jeśli uważasz, że zakłócenie związane z bagażem kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w ramach ubezpieczenia, ale zostało odrzucone, możesz zażądać, aby Twój wniosek został rozpatrzony przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.
Ile czasu zajmuje potwierdzenie, że przysługuje mi wypłata z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Po zgłoszeniu nam zagubienia lub opóźnienia bagażu i przesłaniu danych, wiadomość z potwierdzeniem prawa do wypłaty ubezpieczenia otrzymasz od nas w ciągu 48 godzin.
Poprosimy Cię wówczas o kopię Twojego dokumentu tożsamości i potwierdzenia rezerwacji lotu, zdjęcie kwitu bagażowego oraz numer raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR).
Mój wniosek o odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia bagażu został zatwierdzony, ale pieniądze jeszcze do mnie nie dotarły
Po wysłaniu przez nas wiadomości e-mail z potwierdzeniem, że wniosek został zatwierdzony, i zainicjowaniu przelewu bankowego może upłynąć do 5 dni roboczych, zanim pieniądze pojawią się na Twoim koncie bankowym.
Jednak mimo naszych największych starań mogą wystąpić sytuacje, w których obsługa płatności przez banki może zająć więcej czasu.
Jeśli nie otrzymasz pieniędzy po upływie 7 dni roboczych od otrzymania wiadomości e-mail, skontaktuj się z naszymi agentami za pomocą naszego czatu online lub pod adresem [email protected].
Do kogo jest wysyłana wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Wypłata odszkodowania może zostać wysłana tylko do członka AirHelp+.
Wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu jest zbyt niska! Nie pokrywa wartości tego, co znajdowało się w moim bagażu.
Ubezpieczenie bagażu ma na celu zapewnienie szybkiej i łatwej wypłaty, aby dać Ci pieniądze na pokrycie niezbędnych kosztów.
Linia lotnicza jest odpowiedzialna za pokrycie pełnego kosztu wszystkiego, co znajdowało się w Twoim bagażu. Ale nie ma się czym martwić! Jeśli jesteś subskrybentem AirHelp+, możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze od linii lotniczej.
Czy otrzymam wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu w mojej walucie?
W przypadku problemów z bagażem otrzymasz odszkodowanie w wysokości 100 € za podróż, niezależnie od liczby sztuk bagażu, które zostały zagubione lub dotarły do miejsca docelowego z opóźnieniem. Jest to kwota, którą prześlemy na Twój rachunek bankowy.
Rzeczywista kwota, którą otrzymasz na swój rachunek, będzie jednak wyrażona w walucie rachunku i będzie zależała od aktualnych kursów wymiany stosowanych przez Twój bank.
Nie udało mi się zdobyć raportu nieprawidłowości bagażowej (PIR). Czy nadal mogę otrzymać wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu?
Niestety nie. Numer Raportu Niezgodności Własności (PIR) jest niezbędny, aby kwalifikować się do wypłaty odszkodowania.
Czy ubezpieczenie bagażu obejmuje jego uszkodzenie?
Nie. Ubezpieczenie bagażu oferuje wypłaty odszkodowania tylko w przypadku zagubienia lub opóźnienia bagażu.
Jeśli linia lotnicza uszkodzi Twój bagaż lub jego zawartość, ponosi koszty naprawy lub wymiany. Ponieważ jesteś subskrybentem AirHelp+, możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze od linii lotniczej.
Jak mogę złożyć skargę dotyczącą ubezpieczenia bagażu?
Jeśli nie jesteś zadowolony(-na) ze świadczonej usługi, chcemy o tym wiedzieć. Prosimy o wypełnienie naszego dokumentu reklamacyjnego,, który zostanie zweryfikowany przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.
Rachunki bankowe z jakich krajów są obecnie obsługiwane przez ubezpieczenie bagażu?
Wypłatę odszkodowania możesz otrzymać, jeśli Twoje konto bankowe jest prowadzone w jednym z następujących krajów:
Andora
Argentyna
Armenia
Australia
Austria
Azerbejdżan
Bahrajn
Belgia
Bośnia i Hercegowina
Brazylia
Bułgaria
Kamerun
Kanada
Chile
Chiny
Kolumbia
Kostaryka
Chorwacja
Cypr
Czechy
Dania
Republika Dominikańska
Ekwador
Egipt
Estonia
Wyspy Owcze
Finlandia
Francja
Gujana Francuska
Gabon
Niemcy
Grecja
Gwadelupa
Gwatemala
Honduras
Hong Kong
Węgry
Islandia
Indie
Indonezja
Irlandia
Izrael
Włochy
Wybrzeże Kości Słoniowej
Japonia
Jersey
Jordania
Kosowo
Kuwejt
Łotwa
Liechtenstein
Litwa
Luksemburg
Malezja
Malta
Martynika
Majotta
Meksyk
Mołdawia
Monako
Maroko
Holandia
Nowa Kaledonia
Nowa Zelandia
Norwegia
Oman
Peru
Filipiny
Polska
Portugalia
Katar
Reunion
Tajwan
Tajlandia
Turcja
Ukraina
Zjednoczone Emiraty Arabskie
Wielka Brytania
Stany Zjednoczone
Urugwaj
Jeżeli Twojego kraju nie ma na powyższej liście, skontaktuj się z nami za pomocą czatu lub wyślij wiadomość e-mail na adres [email protected]. Poprosimy Cię o dane Twojego konta bankowego do wypłaty odszkodowania.
Czy udostępnianie danych bankowych jest bezpieczne?
Tak. Bezpieczeństwo danych i prywatność traktujemy bardzo poważnie. Zapewniamy, że nasza polityka w zakresie przetwarzania, udostępniania i przechowywania danych osobowych –w tym danych bankowych – jest w pełni zgodna z wszelkimi regulacjami UE dotyczącymi ochrony danych, między innymi z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).