Ubezpieczenie lotu


Otrzymałem(-am) wiadomość od AirHelp+, z której wynika, że należy mi się wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu. Ile mam czasu na poproszenie o wypłatę?

Masz 28 dni na poproszenie o wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia bagażu i podanie nam danych swojego rachunku bankowego. Po upływie 28 dni wypłata odszkodowania przestanie Ci przysługiwać zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.


Jaka jest różnica między odszkodowaniem a wypłatą?

Odszkodowanie to pieniądze, które wypłaca Ci linia lotnicza, aby wynagrodzić Ci opóźnienie lub odwołanie lotu. Kwota, która Ci przysługuje, zależy od przepisów, które mają zastosowanie w przypadku Twojego lotu, oraz od tego, czy zakłócenie lotu spełnia określone w nich warunki. AirHelp jest ekspertem w uzyskiwaniu odszkodowań, ale nigdy nie gwarantujemy uzyskania pieniędzy. 



Wypłata to dodatkowe 100 € z tytułu ubezpieczenia, które dzięki ochronie AirHelp+ możesz otrzymać niezależnie od odszkodowania od linii lotniczej. W wielu przypadkach możliwe jest otrzymanie zarówno wypłaty, jak i odszkodowania od linii lotniczej.


Czy przysługuje mi wypłata w ramach ubezpieczenia lotu, jeśli spóźnię się na lot przesiadkowy i dotrę do miejsca docelowego z opóźnieniem?

Ubezpieczenie lotu nie obejmuje spóźnień na lot przesiadkowy – te są natomiast objęte ubezpieczeniem od spóźnienia na lot przesiadkowy. Sprawdź swój plan, aby zobaczyć, jakie korzyści obejmuje.

Odszkodowanie jest wypłacane tylko w przypadku opóźnienia lotu zarejestrowanego w panelu użytkownika o co najmniej 3 godziny, anulowania go na maksymalnie 28 dni przed datą wylotu lub przekierowania. Podróże, które nie zostały zarejestrowane w panelu użytkownika, nie są objęte ochroną.

Wszystkie podróże muszą być dodane do panelu użytkownika co najmniej 48 godzin przed odlotem.


Kiedy nie przysługuje mi ubezpieczenie lotu?

Ubezpieczenie lotu nie może objąć zakłócenia lotu w przypadku gdy:

  • Nie masz ważnego potwierdzenia rezerwacji lub karty pokładowej.

  • Twój lot został odwołany na ponad 28 dni przed planowaną datą odlotu.

  • Na Twój lot miały wpływ:

    • Wojna domowa lub wojna w innych krajach.

    • Zagrożenie spowodowane ładunkami wybuchowymi, odpadami radioaktywnymi lub innym źródłem promieniowania.

    • Ogłoszenie stanu zagrożenia zdrowia, np. pandemii lub epidemii.

    • Wszelkie straty, szkody, odpowiedzialność prawna lub wydatki spowodowane działaniem cybernetycznym lub incydentem cybernetycznym.

  • Jakieś zdarzenie zakłóci ruch lotniczy na czas dłuższy niż 7 dni – przykłady takich sytuacji obejmują strajki, demonstracje publiczne lub ekstremalne warunki pogodowe. W takich przypadkach ubezpieczenie AirHelp pokrywa koszty związane z opóźnieniami i odwołaniami, które miały miejsce w ciągu pierwszych 7 dni zakłócenia ruchu lotniczego. Jeśli data Twojego lotu przypada na 8. lub kolejny dzień trwającego zakłócenia, w takiej sytuacji nie przysługuje Ci wypłata z tytułu ubezpieczenia.


Moja podróż była dodana w panelu użytkownika. Dlaczego nie została objęta ochroną w ramach ubezpieczenia lotu?

Aby skorzystać z ubezpieczenia lotu, musisz dodać szczegółowe informacje na temat swojej podróży w panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed planową godziną pierwszego lotu. Jeśli dodasz loty na mniej niż 48 godzin przed zaplanowaną godziną ich rozpoczęcia, podróż nie będzie objęta ochroną.

Ponadto ubezpieczenie nie będzie miało zastosowania do podróży dodanych w panelu użytkownika, jeśli jeden z lotów w ramach danej podróży już w momencie dodania jest opóźniony lub odwołany.


Ile czasu zajmuje potwierdzenie, że przysługuje mi wypłata z tytułu ubezpieczenia lotu?

Naszym celem jest jak najszybsze potwierdzenie uprawnień. W przypadku zakłócenia (tj. Twój lot został odwołany w ciągu 28 dni przed odlotem, został przekierowany lub opóźniony o co najmniej 3 godziny w stosunku do rozkładu) AirHelp potwierdzi, że kwalifikujesz się do wypłaty 100 € w ciągu co najmniej 36 godzin od wystąpienia zakłócenia.


Do kogo są wysyłane pieniądze za ubezpieczenie lotu?

Wypłata odszkodowania może zostać wysłana tylko do członka AirHelp+.


Czy udostępnianie danych bankowych jest bezpieczne?

Tak. Bezpieczeństwo danych i prywatność traktujemy bardzo poważnie. Zapewniamy, że nasza polityka w zakresie przetwarzania, udostępniania i przechowywania danych osobowych –w tym danych bankowych – jest w pełni zgodna z wszelkimi regulacjami UE dotyczącymi ochrony danych, między innymi z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).

Więcej o polityce prywatności AirHelp przeczytasz tutaj.


Jak wykupić ubezpieczenie lotu?

Subskrybenci AirHelp+ otrzymują ubezpieczenie lotu w ramach swojej subskrypcji. Obecnie nie jest ono sprzedawane oddzielnie.

Ubezpieczenie lotu obejmuje wszystkie loty zarejestrowane w panelu użytkownika przez cały okres subskrypcji.

Liczba podróży objętych ubezpieczeniem lotu różni się w zależności od wybranego pakietu.


Mój lot był opóźniony lub przekierowany i kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania, ale nie było mnie na pokładzie. Czy otrzymam wypłatę odszkodowania?

Jednym z warunków ubezpieczenia lotu jest obecność na pokładzie opóźnionego lub przekierowanego lotu. Jeśli oświadczysz, że nie było Cię na pokładzie, nie możemy dokonać płatności.

Warunek ten nie dotyczy zakłócenia lotu w postaci odwołania go.


Jak mogę złożyć skargę dotyczącą ubezpieczenia lotu?

Jeśli jesteś niezadowolony(-na) z korzyści płynących z ubezpieczenia lotu lub świadczonej usługi, chcemy o tym wiedzieć. Prosimy o wypełnienie naszego dokumentu reklamacyjnego,, który zostanie zweryfikowany przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.


Czy otrzymam wypłatę odszkodowania w mojej walucie?

Wypłata z tytułu ubezpieczenia lotu wynosi 100 € i to jest kwota, którą wyślemy na Twój rachunek bankowy. Rzeczywista kwota, którą otrzymasz, będzie jednak wyrażona w walucie rachunku i będzie zależała od aktualnych kursów wymiany stosowanych przez Twój bank.


Podałem(-am) dane mojego konta bankowego, ale nie otrzymałem(-am) jeszcze wypłaty z tytułu ubezpieczenia lotu

Po podaniu danych bankowych pojawienie się pieniędzy na rachunku bankowym może zająć kilka dni.

Jednak mimo naszych największych starań mogą wystąpić sytuacje, w których obsługa płatności przez banki może zająć więcej czasu.

Jeśli nie otrzymasz pieniędzy po 7 dniach roboczych, skontaktuj się z naszymi agentami za pomocą czatu online lub pod adresem [email protected].


Co to jest przekierowany lot?

Przekierowany lot to taki, który odbywa się inną trasą lub ląduje na innym lotnisku niż pierwotnie zaplanowano.

Na przykład jeśli lot miał wylądować na lotnisku Heathrow w Londynie, ale z jakiegoś powodu wylądował na lotnisku Gatwick w Londynie, jest on uważany za przekierowany lot.


Uważam, że przysługuje mi wypłata z tytułu ubezpieczenia lotu. Dlaczego AirHelp twierdzi, że nie?

Aby wszystkie decyzje były sprawiedliwe, AirHelp wykorzystuje dane pochodzące od wielu niezależnych stron trzecich do monitorowania statusu wszystkich lotów. To właśnie dane od stron trzecich będą decydować o tym, kiedy lot kwalifikuje się do wypłaty.

Informacje te są uważane za ostateczne i nie mogą być kwestionowane ani przez AirHelp, ani przez klienta. Możesz jednak zażądać, aby Twój wniosek został rozpatrzony przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.


Mój lot został zakłócony. Dlaczego nie trafił do mnie e-mail z zawiadomieniem, że kwalifikuję się do wypłaty z tytułu ubezpieczenia lotu?

E-mail od AirHelp powinien nadejść, jeśli wystąpi którekolwiek z następujących zakłóceń:

  • Twój lot został odwołany przez linię lotniczą na 28 lub mniej dni przed odlotem;

  • Twój lot został przekierowany z pierwotnego miejsca docelowego;

  • Twój lot dotarł do miejsca docelowego 3 lub więcej godzin później niż planowano.

Jeśli uważasz, że Twój lot kwalifikuje się do wypłaty, ale nie trafiło do Ciebie powiadomienie od AirHelp, możesz zażądać rozpatrzenia swojego wniosku.


Czy ubezpieczenie lotu obejmuje wszystkie loty w ramach mojej podróży?

Tak, pod warunkiem że wszystkie loty w ramach podróży zostały dodane w aplikacji lub panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed zaplanowaną godziną wylotu.

Obowiązuje tu jednak ograniczenie do jednej wypłaty 100 € na podróż, nawet jeśli zakłóconych będzie więcej lotów. Jeśli więc w trakcie jednej podróży opóźnione będą dwa loty, otrzymasz jedną wypłatę.


Rachunki bankowe z jakich krajów są obecnie obsługiwane przez ubezpieczenie lotu?

Wypłatę odszkodowania możesz otrzymać, jeśli Twoje konto bankowe jest prowadzone w jednym z następujących krajów:

  • Andora

  • Argentyna

  • Armenia

  • Austria

  • Azerbejdżan

  • Bahrajn

  • Belgia

  • Bośnia i Hercegowina

  • Brazylia

  • Bułgaria

  • Kamerun

  • Kanada

  • Chile

  • Chiny

  • Kolumbia

  • Kostaryka

  • Chorwacja

  • Cypr

  • Czechy

  • Dania

  • Republika Dominikańska

  • Ekwador

  • Egipt

  • Estonia

  • Wyspy Owcze

  • Finlandia

  • Francja

  • Gujana Francuska

  • Gabon

  • Niemcy

  • Grecja

  • Gwadelupa

  • Gwatemala

  • Honduras

  • Hong Kong

  • Węgry

  • Islandia

  • Indie

  • Indonezja

  • Irlandia

  • Izrael

  • Włochy

  • Wybrzeże Kości Słoniowej

  • Japonia

  • Jersey

  • Jordania

  • Kosowo

  • Kuwejt

  • Łotwa

  • Liechtenstein

  • Litwa

  • Luksemburg

  • Malezja

  • Malta

  • Martynika

  • Majotta

  • Meksyk

  • Mołdawia

  • Monako

  • Maroko

  • Holandia

  • Nowa Kaledonia

  • Nowa Zelandia

  • Norwegia

  • Oman

  • Peru

  • Filipiny

  • Polska

  • Portugalia

  • Katar

  • Reunion

  • Tajwan

  • Tajlandia

  • Turcja

  • Ukraina

  • Zjednoczone Emiraty Arabskie

  • Wielka Brytania

  • Stany Zjednoczone

  • Urugwaj

Jeżeli Twojego kraju nie ma na powyższej liście, skontaktuj się z nami za pomocą czatu lub wyślij wiadomość e-mail na adres [email protected]. Poprosimy Cię o dane Twojego konta bankowego do wypłaty odszkodowania.


Czy mogę dodać ubezpieczenie lotu dla wszystkich podróżujących ze mną pasażerów?

Ubezpieczenie lotu chroni tylko podróże subskrybentów AirHelp+. Współpasażerowie nie są objęci Twoim abonamentem – muszą wykupić własny.


Ile czasu zajmuje wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia lotu?

Wypłatę przekazujemy w ciągu średnio 12 godzin od otrzymania danych rachunku bankowego. Mimo to, zanim pieniądze dotrą na Twoje konto, może minąć parę dni.


Jak zgłosić wniosek o wypłatę ubezpieczenia lotu?

Jeśli jakikolwiek lot w trakcie Twojej podróży zostanie odwołany na 28 lub mniej dni przed odlotem, został przekierowany lub przylatuje z co najmniej 3-godzinnym opóźnieniem, AirHelp automatycznie prześledzi lot i wyśle Ci e-mailem potwierdzenie uprawnienia do jednorazowej wypłaty ubezpieczenia lotu w wysokości 100 €.

Poprosimy Cię o podanie danych bankowych, potwierdzenia rezerwacji i dokumentu tożsamości. Pieniądze pojawią się na Twoim rachunku bankowym w ciągu kilku dni.


W jakich przypadkach otrzymam wypłatę odszkodowania, gdy mam ubezpieczenie lotu?

Jeśli Twoja podróż jest objęta ubezpieczeniem lotu, otrzymasz jednorazową wypłatę 100 €, jeśli:

  • dowolny lot wchodzący w skład Twojej podróży został anulowany przez linię lotniczą na mniej niż 28 dni przed odlotem;

  • dowolny lot w trakcie Twojej podróży został przekierowany z pierwotnego lotniska docelowego.

  • dowolny lot wchodzący w skład Twojej podróży przyleciał na lotnisko docelowe z co najmniej 3-godzinnym opóźnieniem;

W przeciwieństwie do odszkodowania za zakłócenie lotu przyczyna problemu nie jest istotna, zatem otrzymasz 100 € nawet jeśli linia lotnicza nie ponosi winy.


Czy ubezpieczenie lotu działa, jeśli to ja anuluję lot?

Masz prawo do wypłaty w wysokości 100 € za odwołanie tylko wtedy, gdy linia lotnicza anuluje Twój lot.

Niestety, nie jesteśmy w stanie anulować ochrony w ramach ubezpieczenia lotu, jeśli zdecydujesz się nie lecieć.


Czym jest ubezpieczenie lotu?

To proste. Dodaj swój lot do konta AirHelp+ (na co najmniej 48 godzin przed odlotem). Będziemy go monitorować i szybko wypłacimy Ci 100 € w przypadku:

  • opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny,

  • odwołania lotu w ciągu 28 dni przed wylotem,

  • przekierowania lotu.

A co najlepsze, 100 € otrzymasz niezależnie od odszkodowania, które uzyskasz od linii. Nie musisz wypełniać i podpisywać żadnych dokumentów – odszkodowanie otrzymasz szybko i bezpośrednio na swoje konto.

AirHelp należy do stowarzyszenia APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

O AirHelp pisano w:

Money.pl logo
TokFM logo
Onet.pl logo
Wyborcza logo

Pobierz naszą darmową aplikację


Warunki UmowyPolityka prywatnościPliki cookieImprint

Copyright © 2025 AirHelp

Sprawdź odszkodowanie