AirHelp Score 2025: jak ocenialiśmy lotniska?

Doskonała

217 821

recenzji w serwisie

Trustpilot

AirHelp Score 2025: jak ocenialiśmy lotniska?

Ostatnia aktualizacja: 8 lipca 2025

Właśnie udostępniliśmy tegoroczny ranking lotnisk – w samą porę na gorący okres letnich podróży. To zestawienie oceniające największe i najbardziej znane lotniska z całego świata przyda się zarówno osobom, które latają bardzo często, jak i tym, które planują kolejne wakacje albo są po prostu zainteresowane tematem.


W tegorocznym rankingu ujęliśmy 250 lotnisk z 68 krajów.

Skąd wzięliśmy dane?

Żeby stworzyć wiarygodny ranking, połączyliśmy dane z naszej obszernej wewnętrznej bazy danych dotyczących lotów z zebranymi od pasażerów opiniami na temat lotnisk, ich infrastruktury i poziomu obsługi.

W analizie uwzględniliśmy loty, które odbyły się między 1 czerwca 2024 r. a 31 maja 2025 r.

W naszej bazie mamy dane dotyczące 4000 lotnisk, jednak przygotowując ranking, ograniczyliśmy się do 250 o najwyższym natężeniu ruchu lotniczego i największej liczbie obsługiwanych pasażerów. Naszym celem była ocena wszystkich głównych światowych lotnisk, jednak uwzględnienie niektórych z nich nie było możliwe ze względu na brak wystarczających danych. 

Podczas tworzenia rankingu lotnisk uwzględniane były trzy ważne aspekty. Oto co wzięliśmy pod uwagę:

Section header with plane and clock

Punktualność lotów

Aby skutecznie pomagać pasażerom w przypadku opóźnionych i odwołanych lotów, stworzyliśmy bazę danych, która naszym zdaniem należy do najwiarygodniejszych i najdokładniejszych na świecie. 

Dzięki niej możemy sprawdzać statystyki dotyczące punktualności odlotów i przylotów na wszystkich lotniskach. 

Punktualność lotów to 60% ostatecznej oceny.

Co dokładnie oznacza punktualność lotów?

Za punktualny uznajemy lot, który przybył na miejsce docelowe nie później niż 15 minut od planowanej godziny przylotu. Tworząc tegoroczny ranking, przyjrzeliśmy się lotom, które odbyły się między 1 czerwca 2024 r. a 31 maja 2025 r.

Obliczyliśmy, ile lotów było punktualnych, i określiliśmy ich procent. Im wyższa wartość procentowa punktualnych lotów, tym wyższa ocena. Na przykład ocena na poziomie 8,5 oznacza, że 85% lotów wylądowało punktualnie. 

Co sprawia, że baza danych AirHelp jest tak wiarygodna?

  • Dane pochodzą od wielu dostawców i są przez nas przetwarzane w celu stworzenia rozbudowanej bazy danych. 

  • Porównujemy je z informacjami dostępnymi z wielu rzetelnych źródeł, takich jak agencje rządowe, bazy danych lotnisk, podmioty śledzące loty i instytucje przechowujące dane archiwalne, aby zapewnić ich rzetelność. 

  • Jeśli dane są ze sobą sprzeczne, nie dokonujemy oceny szacunkowej ani nie wyciągamy z nich średniej. Zamiast tego oceniamy źródła pod względem wiarygodności i za prawdziwe uznajemy dane ze źródła, które budzi największe zaufanie.


Section header showing mobile phone

Opinie klientów

Aby poznać opinie klientów, po prostu spytaliśmy ich, co sądzą o poszczególnych lotniskach. Przeprowadziliśmy ankietę wśród pasażerów z ponad 58 krajów i zebraliśmy ponad 13 500 opinii.  

Poprosiliśmy pasażerów, aby ocenili lotniska, z których ostatnio korzystali, pod kątem czterech aspektów: 

  • obsługa lotniska, 

  • czas oczekiwania, 

  • łatwość dojazdu i przyjazna organizacja lotniska, 

  • poziom czystości.

Pasażerowie mieli ocenić powyższe aspekty w skali od bardzo dobrej do bardzo złej oceny. Każdej z odpowiedzi przypisaliśmy odpowiednią wartość liczbową i zsumowaliśmy je, aby uzyskać ostateczny rezultat. Im wyższy wynik, tym lepiej wypadło lotnisko we wszystkich ocenianych aspektach.

Opinia klientów to 20% ostatecznej oceny lotniska.

Section header showing cake and gifts

Jedzenie i sklepy

Oferta gastronomiczna i zakupy na lotnisku mogą sprawić, że podróż będzie udana… albo będzie wzbudzać nieprzyjemne wspomnienia. Poprosiliśmy więc pasażerów o opinie o sklepach i restauracjach na lotniskach, z których korzystali. 

Pasażerowie oceniali je w skali od oceny bardzo dobrej do bardzo złej. Każdej z odpowiedzi przypisaliśmy odpowiednią wartość liczbową, a potem zsumowaliśmy je, aby uzyskać ostateczny wynik. Im wyższy wynik, tym lepiej pasażerowie ocenili sklepy i restauracje na danym lotnisku.

Jedzenie i sklepy to 20% ostatecznej oceny lotniska.

Ostateczny wynik 

Bierzemy pod uwagę wyniki z wszystkich kategorii, jednak według nas punktualność lotów ma większe znaczenie niż jakość obsługi oraz jedzenia i sklepów. 

W związku z tym ostateczna ocena jest obliczana następująco:

  • punktualność lotów – 60% oceny,

  • jakość obsługi – 20% oceny, 

  • jedzenie i sklepy – 20% oceny. 

Wróć do rankingu lotnisk AirHelp Score 2025

Czy wiesz, że możesz ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub przepełniony lot, od którego minęły nie więcej niż 3 lata? AirHelp chętnie pomoże Ci sprawdzić, czy należy Ci się odszkodowanie – szybko, łatwo i bez żadnego ryzyka!

85% pasażerów lotniczych nie zna swoich praw. Nie popełniaj tego błędu.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze porady i wskazówki w swojej skrzynce odbiorczej.

Przekaż znajomym!

AirHelp należy do stowarzyszenia APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

O AirHelp pisano w:

Money.pl logo
TokFM logo
Onet.pl logo
Wyborcza logo

Pobierz naszą darmową aplikację


Warunki UmowyPolityka prywatnościPliki cookieImprint

Copyright © 2025 AirHelp

Zrelaksuj się. Obejmiemy Twoje kolejne podróże ochroną.