Jak znaleźć 600 € w swojej skrzynce odbiorczej
Czy przeszukiwanie poczty elektronicznej i odkrywanie pieniędzy, o których nie miałeś pojęcia, brzmi zbyt dobrze, by mogło być prawdziwe? Nie, jeśli wiesz o swoich prawach pasażera linii lotniczych i odszkodowaniach za zakłócone loty!
87% podróżnych nie zdaje sobie sprawy z tego, że mają jakiekolwiek prawa*, więc czasem trudno im określić, od czego zacząć. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi AirHelp. Jako największy na świecie specjalista ds. praw pasażerów linii lotniczych, jesteśmy po to, aby pomóc Ci dochodzić należnych Ci odszkodowań.
Istnieje europejskie rozporządzenie, zatytułowane EC 261, które uprawnia do rekompensaty finansowej w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu. Tak więc czas spędzony na lotnisku może oznaczać, że należy Ci się odszkodowanie w wysokości do 600 €. Do tego możesz ubiegać się o odszkodowanie z tytułu zakłóceń w ruchu lotniczym w swoich lotach z ostatnich 3 lat.
Ale co, jeśli nie wiesz, który z Twoich lotów się kwalifikuje? Przygotowaliśmy kilka prostych wskazówek, jak najlepiej zeskanować skrzynkę odbiorczą i upewnić się, że nie przegapisz odszkodowania.
Jakich lotów powinienem szukać?
Zastanów się. Czy odbyłeś lot, który był:
- Anulowany mniej niż 14 dni przed wyjazdem
- Opóźniony o 3 lub więcej godzin
I czy było to na trasie wylatującej z UE? Albo dotyczyło lotów do UE liniami lotniczymi z UE? Są to loty, które najprawdopodobniej przyniosą Ci odszkodowanie.
Teraz musisz znaleźć szczegóły lotu – a jeśli dokonałeś rezerwacji online, będziesz miał zapis zwany potwierdzeniem rezerwacji gdzieś w skrzynce odbiorczej.
Aby rozpocząć, otwórz swoje konto e-mail i kliknij na pole wyszukiwania. Następnie po prostu wpisz słowa, które prawdopodobnie znajdą się w wiadomości e-mail na temat danego lotu. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od lotniska docelowego, lotniska wylotu i/lub linii lotniczych.
Albo, spróbuj tych określeń zakłóceń
Nie wyobrażasz sobie żadnych lotów, które mogłyby się kwalifikować? Cóż, jeśli miałeś zakłócony lot, prawdopodobnie zostałeś o tym poinformowany e-mailem.
Spróbuj wyszukać następujące wyrażenia w skrzynce odbiorczej, aby odkryć potencjalnie kwalifikujące się loty:
Numer referencyjny rezerwacji | Opóźniony wylot | Opóźnienie wylotu |
Lot został opóźniony | Status lotu | Status opóźniony |
Opóźnienie na kolejny dzień | Nowy czas wylotu | Zmieniony czas wylotu |
Zmiany w rezerwacji | Czas wylotu został przesunięty | Nowy rozkład lotów |
Odwołany lot | Lot został odwołany | |
Odwołanie lotu | Rezerwacja na alternatywny lot |
Gdy tylko pojawią się wyniki wyszukiwania, jesteś o krok bliżej potencjalnej rekompensaty.
Jak zamienić ten e-mail na 600 €?
Kiedy znajdziesz lot, który został zakłócony, w wiadomości e-mail znajdziesz inną ważną informację: numer referencyjny rezerwacji.
Wpisz ten numer wraz z numerem lotu i danymi osobowymi do formularza zgłoszeniowego AirHelp. Poinformujemy Cię, czy Twoja przerwa w podróży kwalifikuje się do otrzymania odszkodowania w ciągu zaledwie kilku minut.
Możemy również pomóc Ci złożyć pozew przeciwko liniom lotniczym. Pomogliśmy już ponad 16 milionom pasażerów, więc jesteśmy ekspertami w negocjacjach z liniami lotniczymi.
Jeśli zarezerwowałeś więcej niż jeden lot pod tym samym numerem referencyjnym, możesz sprawdzić, czy wszystkie osoby, których to dotyczy, podróżują w tym samym czasie. Każdy pasażer z potwierdzoną rezerwacją kwalifikuje się do otrzymania pełnej kwoty odszkodowania w wysokości do 600 € każdy.
Nie możesz znaleźć żadnych e-maili, ale uważasz, że miałeś przerwę w czasie lotu w ciągu ostatnich 3 lat? Warto również przejrzeć wszelkie otrzymane od linii lotniczych powiadomienia tekstowe o odwołanym lub opóźnionym locie. Po znalezieniu powiadomienia, możesz wrócić do swojego e-maila, wyszukać dokładne szczegóły lotu, a następnie sprawdzić na AirHelp, czy lot się kwalifikuje.
Nie przegap okazji, aby zamienić czas spędzony na czekaniu na lot w pieniądze! AirHelp ułatwia składanie reklamacji.
Opóźnienia lotów zdarzają się, ale to nie znaczy, że musisz je akceptować. Możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości 600 €, jeśli lot został opóźniony, odwołany lub wystąpił overbooking w ciągu ostatnich trzech lat.
*Wszystkie dane są dostarczane przez SurveyMonkey. W badaniu, które odbyło się w 2018 r., wzięło udział 2 279 respondentów. Wyniki zostały zważone i są reprezentatywne dla osób podróżujących samolotem ze Stanów Zjednoczonych (powyżej 18 roku życia).
85% pasażerów lotniczych nie zna swoich praw. Nie popełniaj tego błędu.
O AirHelp pisano w: